הרב שמואל אוירבך
הרב שמואל אוירבךצילום: פלאש 90

ועדת השרים לחקיקה דחתה היום (א') בשבועיים את הצעת החוק של 'ישראל ביתנו' המבקשת לשלול תקציבים מישיבות תורניות המסיתות נגד צה"ל, ביניהן ישיבות המזוהות עם 'הפלג הירושלמי' של הרב אוירבאך.

לערוץ 7 נודע כי מלבד שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה) שהתנגד לחוק, גם השרים אלקין ואקוניס הביעו התנגדות לקידומו. בשל כך, הדיון בו נדחה לעוד שבועיים.

הצעת החוק דורשת לשלול תקציבים ותמיכות ממוסד תורני שבראשו עומד אדם שפרסם ביודעין קריאה פומבית להשתמט משירות או פרסם ביודעין קריאה פומבית להסית לרדיפה או אלימות, כנגד מי שמשרת בשירות צבאי.

בהצעת החוק נאמר כי "שר האוצר, בהסכמת שר המשפטים ובהתייעצות עם שר הביטחון ושר החינוך, רשאי להחליט: שמוסד תורני לא ייחשב כמוסד ציבור לפי סעיף זה לעניין קבלת תמיכה לפי סעיף תקציב, אם יותר מ-10% מתלמידי אותו מוסד לא התייצבו לרישום; תורני לא יקבל תמיכה, לפי סעיף תקציב, הניתנת בעד אותו תלמיד המוסד שלא התייצב לרישום".

בדברי ההסבר נאמר כי "בתקופה האחרונה הולכים וגוברים הקולות מצד העומדים בראש מוסדות תורניים נגד שירות בצה"ל. קולות אלה מצטרפים לתופעה חמורה של שנאה והסתה, אשר קיימת כבר לא מעט שנים במדינת ישראל, ושהמערכת מתקשה להתמודד עמה".