גדי איזנקוט
גדי איזנקוטצילום: דו"צ

הרמטכ"ל רא''ל גדי איזנקוט המליץ לנשיא המדינה ראובן ריבלין שלא לקבל את בקשת החנינה שהגיש החייל אלאור אזריה.

ב"חדשות 2" דווח כי גם הפרקליט הצבאי הראשי תא''ל שרון אפק וראש אכ"א האלוף מוטי אלמוז המליצו לנשיא שלא לקבל את בקשת החנינה שהגיש החייל שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל.

שר הביטחון אביגדור ליברמן שקיבל את חוות הדעת של הקצינים הבכירים בטרם הועברו אל הנשיא, קרא היום (ראשון) לריבלין לקבל את בקשת החנינה של אלאור אזריה ולשחררו ממאסר.

בשבוע שעבר שיגרה אושרה אזריה, אמו של אלאור, מכתב לנשיא המדינה ראובן ריבלין וביקשה ממנו להעניק חנינה לבנה.

"אני מבקשת בכל לשון של בקשה - תחזיר לי את האור הביתה - גם אנחנו כבר מותשים לגמרי, גם שמחת החיים של אלאור דועכת לאיטה", כתבה אזריה.

במכתב שנשלח תחת הכותרת "בני, אהובי, אלאור" והתפרסם בעיתון "ישראל היום", תיארה אמו של החייל את מצבה הקשה של המשפחה. "רגע לפני שאתה מקבל את ההחלטה לגבי בקשת החנינה שהוגשה לך על ידי בני, אהובי, אלאור, אני מבקשת לספר לך כמה דברים אודותיו שככל הנראה אינך יודע, כי הם מעולם לא סופרו או נכתבו בשום מקום".

"ובכן אדוני, חלומו הגדול של אלאור, מאז שהיה ילד קטן, היה לשרת את המדינה ולתרום מעצמו כמה שיותר", סיפרה אושרה אזריה.

היא סיפרה לריבלין כי אלאור לא עבר בהצלחה את אחד הגיבושים כי עצר להושיט יד לחבר צוות שמעד כשעליו שקי חול כבדים. "שאלתי אותו אם הוא מצטער שהתעכב ולכן לא עבר. לא אשכח את תשובתו: 'אמא', אמר לי, 'הייתי מצטער אם לא הייתי עוזר לאותו בחור. אין בי שום צער, עשיתי את מה שהייתי צריך לעשות'".

אזריה הזכירה במכתבה לנשיא כי איבדה עשרות קילוגרמים ממשקלה ומצב רוחה בכי רע. לדבריה בעלה צ'ארלי לקה בשבץ מוחי ומצב רוחו עגום.