ראיון עם מנכ"ל אל על דוד מימון

חברת אל על השיקה בימים האחרונים קו חדש למיאמי במדינת פלורידה שבארצות הברית.

מדובר ביעד השישי שחברת התעופה הישראלית מפעילה בצפון אמריקה לצד JFK שבניו יורק, ניוארק, בוסטון, לוס אנג'לס וטורונטו.

מיאמי היא אחת מיעדי הבילוי הטובים בעולם המציעה לתייר הישראלי מוקדי קניות, חופי ים, מסעדות כשרות וקהילות יהודיות מפוארות הפזורות ברחבי העיר.

את השיחה עם מנכ"ל אל על, דוד מימון, קיימנו במהלך מסע ההשקה בעיר. בראיון מספר מימון על ההחלטה לפתוח את הקו החדש שהתקבלה לפני למעלה משנה, "התלבטנו בין כמה יעדים בתוך ארה"ב וההחלטה האסטרטגית שלנו הייתה לפתוח מספר קוים לארה"ב בשנים הקרובות.

''אחרי שלמדנו את המספרים, ניתחנו את הנתונים לאורך השנים האחרונות כולל הפוטנציאל העתידי, ההחלטה היתה חד משמעית לפתוח את הקו הראשון - למיאמי. יהיו שלוש טיסות בשבוע - והאתגר הכי גדול שלנו הוא כמה שיותר מהר לעבור לטיסה יומית".

יש פוטנציאל כזה גדול לטיסות למיאמי? "היה קו כזה שפעל עם מטוס לא מתאים, קטן ללא יכולת נשיאה של מטען עם פחות מושבי עסקים. היום אנחנו מדברים על מטוס עם מחלקה ראשונה, עם מחלקת עסקים, אקונומי ואקונומי פלוס. הוא כולל יכולת נשיאה של מטען גדול מאוד. אין לי ספק שהפוטנציאל הרבה יותר גדול, שלא לדבר על כך שמיאמי התפתחה בעשר השנים האחרונות. הקהילה היהודית גדלה, הקהילה הישראלית גדלה, הסגמנט העסקי מתפתח - וצריך לזכור שהחיבור למרכז אמריקה חשוב".

העיתוי שנבחר לחנוכת הקו אינו מקרי, "אחת ההחלטות כשאתה פותח קו היא מציאת העיתוי האולטימטיבי. אז אין ספק שמיאמי בחודש נובמבר זה מצויין - כדי לקחת תנועה ממקומות אחרים ולהעביר תנועה לפה במזג אוויר פנטסטי. זה לקח שהפקנו ממקרים קודמים".

נראה שהקהילה היהודית במיאמי מתלהבת מפתיחת הקו ומתרגשת לראות שמטוס עם דגל ישראל נוחת בשטחה, "התגובות של הקהילה היהודית נלהבות, ויש כאן גם קהילה ישראלית מאוד גדולה ששמחה מאוד מפתיחת הקו. עכשיו המבחן הוא בידיים שלהם. אנחנו רוצים את התמיכה של הקהילות הישראלית והיהודית ויצביעו בידיים וברגליים, יקנו כרטיסים לקו ונוכל לפתח אותו".

אל על מצויה במגמת התחדשות בעת האחרונה, מספר מימון, "יש לנו כבר ארבעה מטוסים מותקנים עם אינטרנט לאירופה. עד חודש אפריל הקרוב נהיה עם 14 מטוסים כולל הקווים לניו יורק. מעבר לאינטרנט, רכשנו 16 מטוסים וזו התחדשות גדולה ובשורה גדולה ללקוחות. יש לנו את הנאמנות של הלקוחות עם כרטיס ה-FLY CARD, כשהנקודות הופכות למטבע חזק".

את השקת הקו למיאמי ליווה רבה של תל אביב יפו הרב ישראל מאיר לאו, אשת העסקים תמי מוזס-בורוביץ' בעלת השליטה בחברת אל על, דירקטוריון החברה, אנשי עסקים, נציגי חברות תיירות ועוד.