IAC
IACצילום: שמוליק עלמני, משרד החוץ

עימות סוער התקיים היום (ראשון) בין סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי לח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני) בכנס IAC הנערך בוושינגטון.

בדיון על נושאי דת ומדינה תקפה חוטובלי את מיכאלי בהקשר של מתווה הכותל ואמרה לה "המפלגה שלך רצתה לוותר על הכותל. מתי בפעם האחרונה ביקרת בכותל בעצמך?".

חוטובלי דיברה גם על חשיבות החינוך היהודי בקהילות היהודית בארה"ב, וקראה לבקר בישראל כמפתח לחיזוק הזהות היהודית על רקע הנתונים ולפיהם ישנם 80 אחוזי התבוללות בארה"ב.

בנושא ה-BDS אמרה סגנית שר החוץ כי ''כמות המדינות שמתעניינות בישראל מוכיחה שה-BDS נכשל. העתיד שייך למדינת ישראל שפורצת דרך בכל תחום שחשוב במאה ה-21. חיבור לישראל משמעותו חיבור לעתיד", סיכמה.

ח"כ מיכאלי קבעה בדבריה כי "להיות יהודי בישראל זה אומר שאתה לא חייב לממש את זהותך דרך קיום הריטואליים הדתיים כי צביונה של המדינה כולה הוא יהודי. לעומת זאת, היהודים-אמריקאים שבוחרים לקיים את יהדותם בדרך זו ובאופן שוויוני בין נשים לגברים, רואים את מתווה הכותל כסוגיה מהותית. יכול להיות שהאזרחים בישראל לא מבינים את חשיבות העניין ועוד לא מכירים בנזק שנגרם כתוצאה ממניעת גישה פתוחה ואינקלוסיבית לכותל המערבי עבור יהודי העולם. אם כן, הכותל הוא לא רק נושא דתי אלא נושא לאומי."

ח"כ מיכאלי התייחסה גם לביקורת שהופנתה כלפיה בהמשך לאמירותיה ביחס לתא המשפחה בכנס בו השתתפה באוסטרליה לפני כחודש; " אני חד משמעית רוצה להרחיב את האופציות למה זה אומר משפחה ולהפוך אותה למקום בטוח לילדים וילדות, בין אם דרך פתיחת האפשרויות לנישואים אזרחיים, אימוץ ילדים וכו'. ואני גם חד משמעית מאמינה כי ניתן לעשות זאת מבלי שום סתירה של הזהות היהודית אלא בחיבוק חזק של שניהם."