בית הדין הרבני. ארכיון
בית הדין הרבני. ארכיוןצילום: פלאש 90

בימים האחרונים הגיעה פניה לראש מדור העגונות הרב אליהו מימון מאישה החוששת לעיגון מתמשך.

מדובר בבני זוג ירושלמים, הורים לילדה קטנה. לאחר מספר שנות נישואין לקה האיש בנפשו ומצבו הלך והתדרדר. האיש עזב את עבודתו ואט אט החל לאבד את שפיותו.

אחרי מספר חודשים הוא אושפז במוסד פסיכיאטרי והוא מטופל בתרופות. האישה שראתה את ביתה מתפרק רצתה להתגרש. לדברי רופאיו קיים חשש שאם מתן הגט יידחה, האיש לא יהיה כשיר לצורך מתן הגט.

האישה פנתה לראש מדור עגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים, הרב אליהו מימון, וטענה כי בריאותו הנפשית של בעלה הולכת ונחלשת. לדבריה, על מנת למנוע מצב של התדרדרות נוספת במחלתו של האיש, נוצר מצב שבו היא עלולה להיוותר עגונה לשנים רבות.

תוך ימים אחדים ובסיוע בני משפחתו של הגבר, נפגש הרב מימון עם בני הזוג והחל לדבר על ליבו של הבעל. בסיוע בני משפחתו הסכים האיש לתת גט לאשתו ולפיכך נקבעו הגירושין עוד לאותו היום מחשש שדעתו תשתנה. למרות לוחות הזמנים נקבע דיון מיידי בהרכב הדיינים – הרב מרדכי טולדנו, הרב דוד שני, והרב מנחם הגר.

בית הדין בירר את המצב המשפטי של הגבר עם קרובי משפחתו והחליט שהוא כשיר למתן גט, מתוך ידיעה ועדכון מצד בני המשפחה שכל רגע עלול המצב להשתנות שכן הוא עלול להיכנס להתקף. באופן החורג מלוח הזמנים שנקבע מראש הוכנסו בני הזוג לדיון מיוחד - כשבסופו ניתן הגט עוד באותו היום ובני הזוג התגרשו.