קידום העסק באינטרנט
קידום העסק באינטרנטצילום אילוסטרציה: Istock

המטרה שלכם היא ברורה: להגיע לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים בקהל היעד, ולהמיר אותם ללקוחות פעילים ומשלמים.

אתם יכולים להשיג את המטרה באמצעות מודעות ממומנות בפייסבוק, גוגל ואתרים מקצועיים שרלוונטיים לפעילות העסקית שלכם ואתם יכולים להשיג את זה באמצעות פעילות נכונה של קידום אתרים.

הצורה הטובה ביותר, דרך אגב, היא השילוב של כל אלה, שילוב של ערוצים ממומנים לצד ערוצים אורגניים, שמייצרים עבורכם את האימפקט הנרחב ביותר ומבטיח מקסום של הוצאות השיווק שלכם לטובת העסק. השאלה היא כמה נכון להשקיע בתחום של קידום אתרים, והאם את ההוצאות על פעילות הקידום כדאי אולי להפנות לפרסום ממומן?

השקעה בכל ערוצי השיווק – קידום ממומן וקידום אתרים אורגני

ובכן, התשובה היא חד משמעית אך אינה חד ערכית, קרי אתם בהחלט רוצים להשקיע בקידום האורגני של האתר שלכם, אבל אתם רוצים לעשות את זה לא מנקודת המבט של קידום בלבד, אלא גם מנקודת המבט של עסק המקיים פעילות שיווקית מא' ועד ת'.

משמעות הדברים היא, שאתם לא רוצים לייצר תכנים וטקסטים חסרי משמעות, כאלה שבמקרים רבים יגרמו לכל מי שקורא אותם לברוח מכם כעסק, אלא לייצר תכנים מקצועיים ואיכותיים, כאלה שיסייעו לכם למכור את עצמכם למבקרים באתר או ללקוחות פוטנציאליים שמחפשים אתכם. הטקסטים שלכם צריכים לצייר אתכם כסמכות המקצועית בתחום הפעילות שלכם, כשחקן הבולט והמקצועי ביותר בתחום.

לא פעילות קידום שיוצרת תוכן, אלא תוכן שיוצר קידום

אבל זה הרי בדיוק מה שעשיתם עד היום, לא? ובכן, אם לשפוט על פי הסטטיסטיקה, אז התשובה היא לא. מרבית העסקים המבצעים פעילות של קידום אתרים, משקיעים ביצירת טקסטים ברמה נמוכה מאוד, העיקר להכניס בו את ביטויי המפתח הנדרשים ולהתפלל שגוגל יזהה אותם, ויקדם את העסק אל ראש תוצאות החיפוש.

זוהי תפיסה שמבוססת על הקידום כבסיס להכל, ומעליו מייצרים את התוכן. התפיסה הנכונה, לעומת זאת, היא תפיסה של תוכן איכותי ומקצועי שעל גביו נבנית פעילות הקידום. אתם רוצים לייצר תכנים מקצועיים, תכנים שתהיו גאים להציג לכל מי שיבקר באתר שלכם, תכנים שישכנעו את המבקרים באתר להפוך ללקוחות שלכם. בתוך התכנים האלה תוכלו לשלב את פעילות הקידום שלכם.

מה שהיה כבר לא כל כך עובד

העידן בו ניתן לייצר ולהפיץ כמויות אדירות של תוכן באתרים שאף אחד לא קורא בהם חוץ מהרובוטים של גוגל, העידן הזה נגמר. גוגל בעברית הוא אמנם אינו מתקדם כמו הגוגל באנגלית, והוא לא יודע לבחון את איכות הטקסטים שלכם בצורה לגמרי אפקטיבית, אבל הוא בהחלט יודע לשפוט האם מדובר בתכנים מבוקשים, האם אנשים באמת קוראים אותם, האם קוראים אותם מתחילתם ועד סופם וכן הלאה.

אם תייצרו תכנים פשוטים בניסוח גרוע, העיקר שיהיו בהם ביטויי המפתח, אתם תפסידו גם את גוגל וגם את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם שלא ירצו לעשות איתכם עסקים, אם זו רמת התכנים שאותה אתם יודעים להעלות.

תוכן ופעילות קידום שמקדמים את העסק, לפני שהם מקדמים את האתר

ומכאן, אנחנו מגיעים אל שאלת המפתח, כמה עליכם להשקיע בקידום האתר שלכם? הרעיון הוא להשקיע בקידום הפעילות העסקית שלכם דרך האתר, וכשתפעלו למען המטרה הזאת, תוכלו לראות כיצד גם האתר מקודם במנוע החיפוש של גוגל.

זהו הסדר הנכון, ועל אף שהעלות שלו יכולה להיות גבוהה יותר מאשר יצירת תכנים פשוטים ורדודים, האימפקט של התכנים האלה יכול להיות כל כך חזק ומשמעותי, שעלותם תהפוך לשולית וזניחה לעומת הרווחים שתוכלו להפיק מהם.