אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: Thinkstock

הרב אברהם וסרמן ראש עמותת מרחביה ורב קהילת גבורת מרדכי בגבעתיים מספר לערוץ 7 שבשנה האחרונה, בעקבות פעילות של ארגון "גבעתיים חופשית", נפסקו כמעט כל פעילויות העשרה ביהדות בגני הילדים.

"לצערנו יש בארץ ארגונים כמו רמת שרון חופשית וגבעתיים חופשית, ששמים להם כמטרה להלחם בכל נושא הקשור להעמקת השורשים היהודיים בחינוך הממלכתי.

''מדובר כאן בסך הכל בקומץ אנשים שמצליחים בצורה מאוד מקצועית ומאורגנת לגרום לכך שתהיה מהומה וסערה ומה שהיה עד עכשיו פשוט וזורם, הופך לסלע של מחלוקת".

לדבריו כל פעולות העשרה ליהדות בגני הילדים בגבעתיים הופסקה באבחה אחת, "פעלנו מכוח תקנה בפיקוח משרד החינוך להענקת תכנים בגני הילדים בעיקר לקראת החגים, והשנה לקראת חגי תשרי כמעט בכל מקום שהיינו מוזמנים אליו בעבר על ידי הגננות וועד ההורים, כעת לקראת החגים זה בוטל.

''לשאלתנו התשובה של כמעט כל הגננות הייתה שבאמת רוב ההורים רוצים ואוהבים אותנו אבל יש מספר הורים 'שעושים לנו בעיות ואין לנו כוח לריב'. הם עשו מאמצים שבכל גן לפחות הורה אחד שמזדהה עם דרכם יביע התנגדות נחרצת וילחץ שהפעילות לא תתבצע".

הרב וסרמן טוען שמדובר בעוול, "רוב ההורים רוצים שהילדים שלהם יקבלו את פעולות העשרה האלה מעבר לכך דאגנו לכך שמי שלא רוצה יזכה לפעילות אחרת. מדובר בחצי שעה בשבוע שעכשיו נמנעת מכל הילדים בגלל הורה אחד או שניים שפועלים מטעם עמותת גבעתיים חופשית".

הוא מקווה שבסופו של דבר הפעילות בגני הילדים תחזור, "ההורים שרוצים את הפעילות מרגישים לא טוב עם זה שזה התבטל. הרוב המוחלט רוצה את העמקת הזהות היהודית. אנחנו עושים מאמצים לדאוג לכך שרצונו של הרוב המוחלט יבוא לידי ביטוי באמצעות שכנוע והידברות מול ההורים והצוות ומול גופים נוספים, לא יעלה על הדעת שמיעוט יפגע ברוב. מעבר לכך אנחנו ממשיכים את הפעילות של יהדות ורווחה ובתחומים נוספים מחוץ לשעות הלימודים למי שרוצה".