סטון הערב, לבדו מול נהריה
סטון הערב, לבדו מול נהריהצילום: לילך וייס, מנהלת הליגה

השמש העולה. כנראה שלליגת העל בכדורסל חוקים משלה - ככה זה כשבערב אחד מנצחות דווקא שתי העולות החדשות יריבות עם ניסיון, עומק ומומנטום טוב יותר. בעוד בגלבוע הצגה של איש אחד, טיילר סטון שמו הביסה את עירוני נהריה, נס ציונה הפתיעה באשדוד עם ניצחון בתוצאה 87:77.

ששת משחקי הליגה האחרונים בין הפועל גלבוע/גליל לעירוני נהריה הסתיימו כולם בניצחונות חוץ. הערב (שני), למרות שהופיעו בסגל קצר וחסר ברובו וכשפערי הרמות והמומנטום מוטים גם הם לטובת האורחים, מלוא הנקודות על הניצחון נותרו אצל הקבוצה המארחת - גלבוע/גליל.

נהריה שפתחה את העונה היטב עם 3 ניצחונות ב-4 מחזורים, חזרה אל האולם בגן נר, שם הציגה בדיוק לפני שנה את אחד ממשחקי השיא שלה בליגת העל הישראלית - ניצחון 106:62 על גלבוע המקומית, והפעם יצאה מהאולם הצפוני בשן ועין כשהובסה בתוצאה 73:92.

מלבד דנזל ליבינגסטון שהחזיר כמעט לבדו את הסגולים למשחק, כשמחק פיגור 23 נקודות ל-2 בלבד, הסגולים מנהריה כמעט ולא הופיעו למשחק הערב, אך גם אם היו מגיעים כנראה היו יוצאים מובסים לנוכח ההצגה המדהימה של טיילר סטון. עם שיא ליגה עונתי של 36 נקודות, 5 מ-7 לשלוש ומדד 40, לנהריה לא באמת היה סיכוי מול החבורה באדום מהעמק.

עם סטון בכושר שכזה, ולמרות שהופיעה ללא דיאנג'לו הריסון ויחזקאל סקוורר, הצליחה גלבוע להביס ולהנחיל לסגולים מהצפון הרחוק הפסד שני העונה בליגת העל שבכדורסל. ביכולת הזו, גלבוע עוד יכולה ללכת רחוק העונה בליגה הבכירה.

במשחק נוסף שהתקיים הערב במסגרת המחזור החמישי בליגת ווינר סל, ניצחה עולה חדשה נוספת עירוני נס ציונה את מכבי אשדוד/באר טוביה במשחק בו היה גולן גוט הצעיר למצטיין. שש שלשות ללא החטאה סחפו את הכתומים מנס ציונה לניצחון שני העונה, בדיוק כמו חברתה מהליגה הלאומית - גלבוע גליל.