שער הכניסה לישראל עלול להיסתם

המועצה הארצית לתכנון ובנייה תשוב ותבחן את החלופות להקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג ותלווה הכנת תוכנית מפורטת להקמת השדה.

אורלי הררי - ערוץ 7 , י"ח בחשון תשע"ח

נמל התעופה בן גוריון
נמל התעופה בן גוריון
פלאש 90

המועצה הארצית לתכנון ובנייה, בראשות אביגדור יצחקי, החליטה היום (ג'), לשוב ולבחון את החלופות להקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג ותלווה הכנת תוכנית מפורטת.

נמל התעופה בן גוריון משמש שער הכניסה והיציאה החשוב ביותר של מדינת ישראל. היקף הטיסות צפוי לגדול בשנים הקרובות, גידול שהגיע בשנה האחרונה לכ-17%. בנוסף, המרחב האווירי במרכז לא יכול להכיל כמות כה גדולה של טיסות.

כדי למנוע מצב של "פקק" טיסות שפירושו פגיעה כלכלית, תיירותית ומסחרית במדינת ישראל - צורך השעה הוא להקים שדה תעופה משלים לנתב"ג.

בהתאם להחלטת ממשלה משנת 2014, הוקם צוות עבודה שבחן 21 אתרים בכל הארץ, שבדק לפי קריטריונים של התאמה אווירית, קרקעית, סביבתית וכלכלית-חברתית. הצוות מצא כי קיימים שני אתרים אפשריים להקמת השדה - האחד בנבטים שבדרום והשני ברמת דוד שבצפון.

מתוך שני אתרים אלו, שדה התעופה רמת דוד קיבל את הניקוד הגבוה ביותר בכל הקריטריונים שנבדקו, ונקבע כי קיימת היתכנות גבוהה יותר לחלופה זו על פני החלופה בנבטים אליו התנגדה מערכת הביטחון. כמו כן, נמצא כי הקמת שדה תעופה בצפון הארץ ישמש ציבור נוסעים גדול יותר.

נציג משרד הביטחון במועצה, ציין במהלך הדיון "הדרום מהווה צומת אסטרטגית חשוב למדינת ישראל. במצב של הקמת שדה תעופה בנבטים, צה"ל יידרש להזיז תשתיות רבות לרבות תשתיות תעופה רבות בהן הושקעו מיליארדים רק לאחרונה".

יחד עם זאת, המועצה הארצית החליטה לבחון את שתי החלופות במסגרת תוכנית מפורטת שתבחן את שתי החלופות, בנבטים וברמת דוד, בין היתר באמצעות תסקיר השפעה על הסביבה.