אבני נגף בברלין
אבני נגף בברליןצילום: רויטרס

שוב השחתה של אנדרטה לזכר השואה בגרמניה. אלמונים השחיתו מספר עמודים במרכז ברלין שעליהם שמותיהם של יהודים שנרצחו על ידי הנאצים בשואה.

משטרת ברלין פתחה בחקירה, כאשר מספר פוליטיקאים מקומיים כבר האשימו את אנשי הימין הקיצוני בגרמניה באחריות למעשה.

על פי הדיווח בעיתון הגרמני "ברלינר קורייר" העמודים שהיו מוצבים ברובעים ניוקולן ובריץ בברלין נעקרו לחלוטין ממקומם, כאשר תושבים מקומיים דיווחו לראשונה על ההשחתה למשטרה המקומית.

"אם מישהו עושה מאמץ מיוחד להסיר את העמודים, ובוחר כל עמוד בצורה נפרדת, אז יש לכך מניעים פוליטיים. ישנה נוכחות משמעותית לחברי הימין הקיצוני ברובע ניוקולן בברלין", אמר פריץ פלגנטראו, חבר הפרלמנט הגרמני מהמפלגה הסוציאל דמוקרטית. פעילים מקומיים למען זכר השואה הודיעו כי "העמודים שנותצו יוחלפו בעמודים חדשים בהקדם האפשרי" ואף הודו לתורמים רבים שכבר הציעו סיוע כלכלי על מנת להקים במקום אנדרטה חדשה לזכר היהודים נרצחי השואה.

האנדרטה שחוללה הוצבה במקום בשנת 1996 על ידי האמן הגרמני גינטר דמנינג, שביקש לשמר את זכרם של היהודים, הצוענים והקומוניסטים שנרצחו על ידי הנאצים.

האנדרטה דווקא זכתה לביקורות מצד ראשי הקהילה היהודית, כאשר נשיאת הקהילה היהודית במינכן שרלוט קנובלוך טענה כי "העמודים הם חילול זכרם של המתים" והוסיפה כי "אסור שהקורבנות ייזכרו על ידי עמודים בתוך האדמה".