עיסוואי פריג'
עיסוואי פריג'Photo by Noam Revkin Fenton/Flash90

ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) תוקף בחריפות את העיתון ''ישראל היום'' שדיווח היום (רביעי) כי עובדת חדשה ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים היא גם פעילה בארגונים פרו־פלשתיניים ואנטי־ציוניים וחברה בעמותת "העקורים הפלשתינים".

בעקבות הפרסום בעיתון, שר התחבורה ישראל כץ הורה להשעות לאלתר את הערבייה מעבודתה בשירות המדינה.

לטענת ח"כ פריג', "'ישראל היום' והגורמים אותם הוא משרת לא רוצים ערבים, לא בשירות המדינה ולא במדינה כולה. לא מדובר רק בפרסום היום, אלא גם במודעה שפורסמה השבוע המודיעה על אזכרה לרב מאיר כהנא.

''לא מדובר עוד בעיתון כי אם בכלי תעמולה שמשמש לרדיפה ולסתימת פיות. אני קורא לחברי בחברה הערבית ובשמאל להפסיק לשתף פעולה עם 'ישראל היום', עיתון שהאינטרס היחיד שלו הוא לשרת את האינטרס הגזעני של הבעלים ומקורביו", טען חבר הכנסת הערבי.

כאמור, לאור העובדות שנחשפו ב''ישראל היום'', הודיע השר כץ באופן חד משמעי כי יש למצוא כל דרך חוקית להפסיק מיד את העסקתה של העובדת החדשה ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

"מי שפעילה בארגונים פלשתינים אנטי ציונים לא ראויה לשאת בתפקיד חינוכי והסברתי מטעם מדינת ישראל, בתחום חשוב כמו הבטיחות בדרכים", אמר השר כץ והוסיף כי ברור שאם פעילותה זו היתה ידועה - לא היתה מתמנה לתפקיד.

שר התחבורה הוסיף כי לאור המידע שהתגלה, חייבת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לנקוט באמצעים חוקיים, ולהשעותה מהעבודה באופן מיידי.