מיזם מרגש
מיזם מרגשצילום: עמותת מרפא לחיים

מיזם חשוב ומרגש מבית עמותת מרפא לחיים בשיתוף עמותת רחשי לב הושק לאחרונה בבית החולים תל השומר.

הילדים החולים מציירים את הבובה שהם אוהבים, והבובנאית יעל אוריאלי הופכת את הציור לבובה אמיתית.

מחקרים רבים מראים שאחד הדברים הנחוצים על מנת שיילד ירפא היא בריאות הנפש שלו. הילדים מחלימים בצורה טובה כשהם מצויים בסביבה נעימה, רגועה ותומכת.

הבובות הופכות לדבר חשוב ומרכזי אצל הילדים כי זה שלהם, הם ציירו את זה, הבובה הופכת להיות החברה הכי טובה שלהם, וכשהוא שרויי במצב הרפואי הקשה, הבובה גורמת לו לשמוח, ולסלול את הדרך להחלמה.

תעודת "לידה"
תעודת "לידה"צילום: מרפא לחיים

התגובות לפרויקט, כך מספרים בעמותות, הן תגובות מאוד מפרגנות וחיוביות הן מצד השותפים לתרומה והן מצד הילדים וההורים שלהם. ''זה נותן לנו מוטיבציה גדולה להמשיך לייצר כמה שיותר בובות לילדים החולים''.

מי שמובילה את הפרויקט של בובה לחיים היא ליהיא לפיד, שתיארה כי "אחרי כל ביקור במחלקה של הילדים חולי הסרטן בתל השומר, ליוו אותי העיניים הגדולות והחכמות של הילדים במשך ימים. העיניים של הילדים הגיבורים האלו שמתמודדים עם כאב וקושי, עם דאגה, ושנלחמים מלחמה על החיים.

היה מרגש עד דמעות לראות את הניצוץ של ההפתעה והשמחה בעיניים שלהם, כשהם ראו את הבובה שהייתה בדימיון שלהם, הופכת למציאות. לתת להם רגע של שמחה, ולמלא את מאגר הכוחות שלהם - זו זכות גדולה- והלוואי ואצליח יותר פעמים לשמח עוד ילדים. אל רפא נא את כל הילדים. את כולם".