אוהדי חיפה. נתבעים במיליונים
אוהדי חיפה. נתבעים במיליוניםצילום: באדיבות האתר הרשמי של מכבי חיפה (ראובן כהן).

מלחמת חורמה באוהדים. למועדון הכדורגל של מכבי חיפה נמאס. אחרי שבכל שבוע מחדש מוצאים עצמם ראשי הירוקים מהכרמל מופיעים בפני ראשי בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל בשל התנהגות אוהדיהם, החליטו בחיפה לשים סוף לדבר על ידי תביעת ענק כנגד האוהדים המתפרעים.

אם לא מספיק לירוקים מחיפה היכולת הרעה שעל כר הדשא אותה מציגים שחקניהם מדי שבוע, אזי שהערב (רביעי) הודיעו כי הם פותחים חזית חדשה נגד לא אחרים מאשר אוהדיהם, כשאלה יוצאים למלחמת חורמה באוהדיהם המתנהגים באלימות ומסבים נזק כלכלי ותדמיתי לקבוצה.

לטענת המועדון הירוק, האוהדים פוגעים במועדון, בשמו הטוב ובחוויית הצפייה של המשחקים וכי הם ישימו סוף להתנהלות הביזיונית שלהם, שרק פוגעת במועדון.

לאחר שהועמדו לדין לאחרונה בגין זריקת רימוני עשן ואבוקות במהלך המשחקים מול בית"ר ירושלים, עירוני קריית שמונה ובני סכנין, החליטו בחיפה לתבוע את האוהדים שזוהו על ידי מצלמות האבטחה כמתפרעים אשר זרקו את האמצעים הפירוטכניים בגינם נקנסה חיפה בקנס העומד על סך של 6.000 שקלים.

בימים הקרובים יגישו במועדון הירוק תביעות אזרחיות כנגד חמישה מאוהדיהם על סכומים הנאמדים במיליוני שקלים. לדברי ראשי המועדון, הסיבה לסכום הגבוה אותו יתבעו מהאוהדים שלהם, היא על הוצאות אבטחה שהם נאלצים לשלם בעקבות התנהגויות האוהדים, על הפגיעה הקשה בתדמית המועדון ובמועדון וכן הוצאות של הקבוצה והתעסקות בתביעות.