פעילי BDS
פעילי BDSצילום: לשכת דנון

בכירים משפטיים חושפים עבור העיתון "ישראל היום" את "הרשימה השחורה" - הארגונים העשויים להיתבע מכוח חוק החרם, לאחר שזה יאושר וייכנס לתוקף.

על פי חוק החרם המתוקן גוף או אדם המעודדים חרם מכל סוג שהוא על ישראל או על מוסדות ואישים ישראליים, בשל היותם ישראלים, ייחשפו לתביעה כספית של 100 אלף שקלים ללא הוכחת נזק ו־500 אלף שקלים אם יוכח כי נגרם נזק ממשי.

על פי הדיווח הבוקר אחד הארגונים הוא "מי מרוויח מהכיבוש" - ארגון שיזם קמפיינים להחרמת בנקים ישראליים וזרים, חברות אבטחה, תשתיות אזרחיות וחברות פרטיות ומסייע לקמפיינים של BDS ברחבי העולם באיתור חברות לפעול נגדן.

ארגון נוסף שעשוי להיתבע הוא "החרם מבפנים" - קבוצה של ישראלים שהינם פעילי BDS באופן מוצהר וגלוי, פועלים לחרם אקדמי, תרבותי וכלכלי על ישראל ומפעילים לחץ על אמנים שמבקשים להופיע בארץ לבטל את הופעתם.

ארגון נוסף שעשוי להיחשף לתביעה הוא אמנסטי אינטרנשיונל, שפירסם באתר האינטרנט שלו, בפרסומים בינלאומיים ובדף הפייסבוק שלו קריאה לכל מדינות העולם להחרים מוצרים מיו"ש, וכן להטיל אמברגו נשק על מדינת ישראל בטענה שהיא פושעת מלחמה וששטחי ההתנחלויות הן פשע מלחמה.

ארגון רביעי במספר העשוי להיתבע הוא "קואליציית נשים לשלום", ארגון שיזם ומשתף פעולה עם ארגון "מי מרוויח מהכיבוש".