ראיון עם ח"כ מיקי זוהר. צילם: רפאל בן דור

ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) חטף אש בימים האחרונים מנשות תקשורת פמיניסטיות, לאחר שהרהיב עוז ואמר שנשים מסויימות "מקצינות" את השיח בנושא ההטרדות המיניות.

בראיון בלשכתו בכנסת הסביר ח"כ זוהר שהוא סבור שגופים פמיניסטיים המזוהים עם השמאל מייצרים מלחמת מינים ופוגעים בשמו הטוב של המין הגברי. "גברים חוששים להתחתן עם נשים".

ח"כ זוהר הזכיר את הדיונים שערך בוועדה שבראשותו, בנושא תופעת תלונות השווא של נשים נגד גברים – תופעה שעצם קיומה מוכחש בעיקשות על ידי הפמיניסטיות.

"אני מקדם בימים אלה ולוחץ שתהיה אכיפה כנגד נשים שמגישות תלונות שווא", הסביר, "כי תלונות שווא שמוגשות על ידי נשים קודם כל פוגעות בנשים שמגישות תלונות אמת. מהרגע שמגישים תלונות שווא, גם האמינות של הנשים שמגישות תלונות אמת נפגעת".

שאלנו את זוהר אם אינו חושש לעסוק בנושא הנפיץ.

"האופי שלי אומר שאני יודע בתוך בתוכי שבסוף, האמת מנצחת", השיב. "כשאתה הולך אם האמת שלך, אולי ייקח זמן, אולי תחטוף כמה חבטות בדרך, אבל בסוף אתה תצא המנצח הגדול. כי האמת יותר חזקה מהכול. ובסוף יודעים שמה שאני אומר הוא אמת. נשים, בסופו של דבר הן דבר חשוב מאוד לכל גבר בעולם כולו. גבר שההעדפות המיניות שלו הן הטרוסקסואליות חייב איתו אישה. גבר יכול להצליח כשיש לצידו אישה. אבל ישנן נשים שהורסות את המרקם הזה ופוגעות בו. וזה דבר שאני לא מוכן לתת לו יד".

ח"כ זוהר ציין שארגוני הנשים הקיצוניים ביותר מופעלים על ידי "הצד הלא-ימני", מה שמעמיד אותו לכאורה בסכנה מוגברת לפגיעה מצידם, כאיש ימין. למרות זאת, התחייב להמשיך ולקיים דיונים בנושא בוועדה שבראשותו, גם במושב הכנסת הנוכחי.

השיח על הטרדות מיניות הוא שיח חיובי, הסביר, אבל צריך להיווצר שיח דו-צדדי ופלורליסטי שיכלול גם את הצד הגברי – מבלי לייצר עוינות בין שני המינים. "ברגע שיש שיח חד צדדי בו מדברים אך ורק על גבר עוין אז זה שיח מסוכן שיכול לצייר סטיגמה לא נכונה כלפי המין הגברי כולו – וזה דבר שאני נאבק למנוע", הדגיש.

הכותב הוא אב לשניים ויו"ר תנועת המשפחה.