הרב אבי גיסר
הרב אבי גיסרצילום: מרים צחי

הרב אבי גיסר, רב היישוב עפרה, ראש מועצת חמ"ד וחבר בפורום תקנה ובמכון משפטי ארץ בעפרה, אומר לערוץ 7 כי למרות חוסר הנעימות בקמפיין ההטרדות המיניות הוא צורך השעה, כלשונו.

"אני אישית כמו כולם חש לפעמים שהקמפיין עובר את הגבולות ומציף אותנו במידע ותרבות לא ראויה, קשה לנו לשמוע ואנחנו לעיתים סולדים מאמירות כאלה ואחרות, אבל לפעמים אין ברירה כשצריך לנקות ולטהר אתה לפעמים נוגע במקומות הלא נעימים של החיים.

"זו אכן תחושה טבעית ונכונה אך אינה מוצדקת, אנחנו באמת לא רוצים לדבר על ענייני יחסי גברים ונשים ובמיוחד על יחסים מקולקלים, על הטרדות ואונס, זה אכן באמת קשה לשמוע ולא מיטיב עם הנפש ויראת שמיים אבל מאידך צריך להודות שזה מחולל כאן שינוי גדול לטובה. אני חייב גם להדגיש שמאידך אדם לא צריך להיות להוט כדי לשמוע תיאורים מפורטים".

לדבריו הציבור הדתי אינו נקי מנושא ההטרדות, "אפשר תמיד להגיד שזה קורה רק בציבור החילוני, בהוליווד או בתקשורת וזה בהחלט נכון שאצלנו יש יותר רתיעה וריחוק מהדברים האלה אך מאידך אני כחבר בפורום תקנה לא יכול לומר שאצלנו הציבור נקי, אולי אצלנו זה במספרים אחרים אבל זה קיים. אנחנו מטפלים כמעט מדי יום במקרים ולעיתים צריכים להגיע גם למשטרה אם מדובר במקרים פליליים".

השיפוטיות, אומר הרב, כלפי הציבור החילוני אינה במקומה, "כששומעים על דברים כאלה אתה רוצה לומר שהגיע הזמן שהם ישמרו על צניעות והלכות ייחוד ואז זה לא יקרה, בעקרון זה נכון אבל עובדה שגם בחברה הדתית יש פגיעות מיניות באחוזים דומים לציבור החילוני. זה נכון שאצלנו אין אוירה סלחנית להתנהגות פרוצה ולא הלכתית אבל עובדה שזה קורה".

הרב גיסר מציין כי פורום תקנה מטפל גם בדיבורים לא ראויים אם הם נאמרים על ידי בעלי מרות, "יש הגדרה לא ברורה מהי הטרדה, החל ממילה לא נאותה ועד מעשה.

''אנחנו בפורום תקנה מטפלים גם בהטרדה על ידי דיבור אם זה קורה על ידי בעל מרות בתחום הסמכות החינוכית והרבנית. אם לדוגמא מדריך או רב או מנהל בית ספר נוהג לפנות אל המורות שלו בלשון לא מכבדת שפוגעת בתחום המיני שמתייחסת לחזותן אן למראן זה מקרה שיטופל ויובא לבדיקה.

"נניח שחדר מורים מתנהל עם מילים ובדיחות שהדעת לא סובלת, זה יטופל. יש לנו רתיעה טבעית שנובעת ממקום של קדושה אבל דווקא הקדושה מחייבת אותנו לפנות ולעשות מעשים כאשר גבולות נפרצים לכן הקמפיין הזה לא מיותר".