אות לדבי גרוס
אות לדבי גרוסצילום: תהל

דבי גרוס, מנהלת 'תהל', המרכז הוותיק בישראל לטיפול בתקיפות והטרדות במגזר הדתי, הינה האישה הדתייה הראשונה שתקבל את אות ההוקרה של השרה לשוויון חברתי בתחום המאבק באלימות נגד נשים.

האות יוענק בעוד כשבועיים ע"י השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, בטקס שיתקיים לציון היום הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים בבית הנשיא, במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין.

מהמשרד נמסר כי הפרס לשוויון חברתי בשנה הזו, נועד להוקיר ולכבד פעילים ופעילות, אנשים פרטיים וארגונים, אשר פעלו באופן משמעותי למען המאבק באלימות נגד נשים ובאלימות מגדרית בכלל, מתוך הנחה שפומביות בסוגיות כואבות של אלימות מועילה למאבק נגד התופעה.

לצד גרוס, בחרה הוועדה המקצועית בליווי היועץ המשפטי של המשרד לשוויון חברתי באדם נוסף ובעמותה נוספת, מתוך עשרות מועמדים: אלכס לוין מייסד "הוועד למלחמה באלימות המינית והסחר בבני אדם", הפועל זה למעלה מעשור במאבק באלימות כנגד נשים בישראל, הסחר בנשים ותעשיית הזנות, גב' דבי גרוס ועמותת "תאיר" הפועלת זה כ-20 שנה, למתן סיוע וליווי לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית ולהעלאת המודעות תוך הסברת הנושא.

נציין כי 'תהל', מרכז הסיוע לנשים וילדים דתיים שהקימה גרוס, פועל מזה כ-30 שנה בתחום הפגיעות המיניות והאלימות במגזרים הדתי והחרדי. מעבר לסיוע שניתן יום יום לקרבנות תקיפה ואלימות, 'תהל' מעביר הכשרות וסדנאות במוסדות החינוך הדתיים והחרדיים על מנת לייצר מודעות, מניעה מקדימה ומוגנות בקרב המגזרים. בנוסף,

בחודש הקרוב ייערך בירושלים הכנס הבינלאומי השלישי של 'תהל' בנושא אלימות והתעללות בקרב קהילות דתיות וחרדיות ואשר מיועד להורים ממגזרים אלה.

"אני גאה לקבל את אות ההוקרה של השרה לשוויון חברתי. כפעילה בתחום המאבק באלימות בכלל, והמאבק באלימות בחברה הדתית והחרדית בפרט, אני יודעת עד כמה הנושא קריטי. אסור שהוא יירד מסדר היום, קרבנות אלימות סובלים בכל יום וכל העלאת מודעות לטיפול היא צעד קטן למיגור תופעה גדולה וקשה", אמרה דבי גרוס עם ההודעה על זכייתה.

השרה גמליאל מסרה כי "בשנים האחרונות ישראל פחות ופחות סובלנית לגילויי אלימות כנגד נשים. זו מגמה חשובה המעידה על חוסנה החברתי של ישראל, ועלינו לעודד אותה בכל דרך. כשרה לשוויון חברתי, באחריותי להוביל את המאבק באלימות נגד נשים בכל האמצעים – על צד החיוב ועל צד השלילה. אות ההוקרה הוא ביטוי לצד החיוב, חברה בריאה צריכה לעודד את הלוחמים למיגור האלימות נגד נשים ולהוקירם והוא אשר אנו מבקשות לעשות ביום זה".