היילי והגר
היילי והגרצילום: ללא קרדיט

איש העסקים הדתי דוד הגר ושגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי קיימו בתחילת השבוע שיחה בשולי הוועידה השנתית של ארגון הקהילה הישראלית-אמריקאית (IAC) שהתקיימה בוושינגטון.

הגר, בן דודו של האדמו"ר מויז'ניץ ותומך ידוע במוסדות תורה רבים וכן בנח"ל החרדי, הודה לשגרירה על עמידתה האיתנה למען ישראל בנאומיה ובפעולותיה באו"ם, כמו גם על אמירותיה בדבר כוונתה של ארה"ב לפרוש ממועצת זכויות האדם של האו"ם ומאונסק"ו. ה

גר הדגיש בפניה כי הישראלים כמו גם בני העם היהודי בכלל מעריכים מאוד את פועלה. היילי מצידה אמרה, בין היתר, להגר כי "עמידתי לצד ישראל היא עמידה לצד הצדק ולכן אך טבעי שאעשה זאת".

בנאומה בכנס הארגון עצמו אמרה היילי כי "אין זה סוד כי האו"ם הינו מקום עוין עבור ישראל, אך מה שראיתי טרם כניסתי לתפקיד השגרירה באו"ם הייתה תקופה מבישה שבה ארה"ב הפכה לחלק מאותה עוינות. היה זה בדצמבר האחרון, כמעט חודש לפני התמנותי, שארצות הברית עמדה ואפשרה - יש שיאמרו אף עודדה - את מועצת הביטחון להעביר את ההחלטה 2334"

כזכור, החלטה 2334 קבעה שההתנחלויות בשטחים אינן חוקיות והועברה ברוב של 14 מתוך 15 המדינות החברות במועצת הביטחון מבלי שארה"ב מימשה את זכות הוטו שלה.

היילי הדגישה כי בנושא ההתנחלויות קיימת שונות בתפיסה בין ארה"ב לישראל אך "מדובר בחילוקי דעות בין חברים". בנימה אישית הבטיחה היילי כי "הימים בהם ישראל מצויה במוקד הביקורת של האו"ם חלפו" ועוד הצהירה שלאורך כהונתה היא "כאן כדי לבשר לעולם שישראל לא עומדת לבדה''.

היילי: ארה"ב בגדה בישראל בימי אובמה