מייסדי Spot.IM נדב שובל וישי גרין
מייסדי Spot.IM נדב שובל וישי גריןצילום: שחף הבר

קבוצת אתרי FOX האמריקאית חתמה על הסכם עם הסטארט-אפ הישראלי Spot.IM להטמעת טכנולוגיות באתרי הקבוצה לתקופה של שלוש שנים, הכוללים את פוקס ניוז, פוקס ספורט ופוקס ביזנס.

העסקה צפויה להניב לפוקס עליה של מיליוני דולרים, מהגדלת החשיפה לפרסום באתרים המחזיקים במחירי פרסום גבוהים.

Spot.IM עוסקת בפיתוח כלים להגדלת התנועה באתרים וניהול קהילות גולשים, המשמשים את אתרי החדשות הגדולים בישראל ובעולם. החברה תסייע לפוקס להעביר את תגובות ודיוני הגולשים למערכת מותאמת למנועי חיפוש כמו גוגל.

כך מנועי חיפוש הנאבקים לספק באופן עקבי את התשובות הטובות ביותר לשאלות הגולשים יאתרו את הדיון באתר, יפנו אליו ויגדילו את כניסות הגולשים על בסיס תוכן שהצטבר בתגובות ורלוונטי למבצע החיפוש.

לדברי נדב שובל מנכל Spot.IM, "פעמים רבות מידע שעולה בטוקבקים הוא תוכן משלים ואיכותי לכתבה. אנו יודעים לזהות את הטוקבקים שבעלי ערך אמיתי ותורמים מידע נוסף לסיקור. אמנם תגובות גולשים אינן תמיד ערוכות טוב, אבל מדובר במידע רלוונטי המציג דעות שונות ומגוונות חברה לנושא המסוקר''.

כלים נוספים שישולבו באתרי פוקס הם מבוססי בינה מלאכותית, שתסרוק את שיחות הגולשים ותפיק דוח תובנות אודות הדיונים באתרים. אם השיח על נושאים מסוימים חיובי או שלילי, וכמה מהמגיבים נוהגים לחזור להתכתב באתר באופן קבוע ביחס למגיבים מזדמנים.

הבנה עמוקה של תוכן השיח נעשית בעזרת למידה חישובית ((Machine learning, האלגוריתם לומד בזמן אמת את יחס הגולשים לנושאים אקטואליים ועל בסיס התובנות מאפיין שיח שלילי או חיובי. האפיון כולל גם התייחסות לאזור הגיאוגרפי ממנו מגיב הגולש שפעמים רבות משפיע על השקפת עולמו של הטוקבקיסט והתבטאויותיו.