מודי מאור, ניצחון בכורה בבירה
מודי מאור, ניצחון בכורה בבירהצילום: אלן שיבר, מנהלת הליגה

אחרי שני ניצחונות רצופים בהם הציגה הגנה משופרת, חזרה האלופה מירושלים לסורה עם הפסד ביתי במסגרת מפעל היורוקאפ לגלאטסראיי הטורקית ביום רביעי האחרון מה שהביא לפיטוריו של מאמנה היווני - קציקאריס. הערב (מוצאי שבת) הצליחו הירושלמים לעצור את כדור השלג עם ניצחון ביתי קליל על העולה החדשה עירוני נס ציונה בזכות מחצית ראשונה אדירה, במשחקו הראשון של מאמנם החדש - העוזר מודי מאור.

שבע פעמים ברציפות ניצחה הפועל ירושלים את עירוני נס ציונה בליגת העל שבכדורסל, שבע פעמים בפער ממוצע של 15.4 נקודות למשחק.

למעשה, הפעם היחידה בה הכתומים ניצחו את הירושלמים הייתה במשחק הליגה הראשון ביניהן בליגה הבכירה, כשהחבורה מנס ציונה כבר הובילה בכמעט 40 נקודות.

הערב (מוצאי שבת), האלופה מירושלים ללא מאמנה היווני קציקאריס שפוטר ביום חמישי האחרון הייתה היא קרובה להפרש של 40 נקודות על פני נס ציונה, כשברבע השני הובילה בבטחה כבר ב-30 נקודות. מחצית שניה רעה מאוד של הירושלמים, במשחקו הראשון של עוזר המאמן מודי מאור כמאמן ראשי, החזירה את הכתומים למשחק, אך היה זה מאוחר מדי.

הירושלמים שסופגים הכי הרבה נקודות במשחק בית העונה עד כה בליגת העל, עם ממוצע של 85.5 נקודות, אמנם הצליחו לעצור את האורחת מנס ציונה רק על 59 נקודות שסידרו לה ניצחון חמישי העונה בשישה ממשחקי ליגת העל והתברגות במקום השני בטבלה אחרי מכבי ת"א , אבל למודי מאור, מאמנה החדש של האלופה יש עוד הרבה עבודה בכדי לתקן את הנזקים בקבוצה.

6 דקות שלמות לקח לעולה החדשה מנס ציונה לקלוע את שתי הנקודות הראשונות שלה במשחק. עם עוד 7 נקודות בלבד בארבע הדקות שנותרו עד לסיום הרבע הראשון, ירדה העולה החדשה לאחר 10 דקות של משחק כשהיא מפגרת בהפרש דו-ספרתי עם 9:24.

הירושלמים שסיימו את הרבע הראשון עם 6 חטיפות ו-8 איבודי כדור, המשיכו לעשות חיים קשים לאורחים מהשפלה גם ברבע השני. יחד עם האנרגיות האדירות של הקהל הירושלמי, פתחו אלה כבר הפרש של 30 נקודות ואל הפסקת המחצית ירדו כשהם מובילים ב-22 נקודות, עם 27:49.

אל המחצית השניה עלו האורחים מנס ציונה בטירוף. עם הגנה חזקה בצד אחד של הפרקט ונקודות בצד השני הורידו את ההפרש ל-14 בלבד, דקה וחצי לסיום הרבע, ואל הרבע האחרון והמכריע ירדו שתי הקבוצות כשלוח התוצאות הראה 45:61 בלבד לירושלמים שקלעו 12 נקודות בלבד ברבע השלישי.

נס ציונה המשיכה את המומנטום שלה עם הגנה חזקה, אך לא הצליחה לנצל את הרוח גבית כדי להוריד את ההפרש במשך 5 הדקות הראשונות ברבע האחרון והמכריע. דוואן קוק עם שלשה גדולה הוריד את ההפרש לראשונה מאז פתיחת המשחק לחד ספרתי, עם 8 נקודות בלבד לזכות הירושלמים אבל דייסון עם 5 נקודות רצופות דאג להחזיר את היתרון הדו ספרתי, ומשם הכתומים מנס ציונה כבר לא חזרו.

בסיום, 59:74 לירושלמים שחוזרים לנצח באולמם הביתי, היכל הפיס ארנה שבבירה, במשחקו הראשון של מודי מאור על הקווים כמאמן ראשי.

קלעו לירושלים: דייסון 15, הלפרין 13, אומיץ' 10, דיי 8, פרפרוגלו ואליהו 7 כ"א, האואל וקינסי 6 כ"א, אוחיון 2.

לנס ציונה: זאנה 21, קוק 12, בראון-רמירז וכדיר 9 כ"א, דן 6, גוט 2.