האלוף יואב מרדכי
האלוף יואב מרדכיצילום: חיים צח, לעמ

ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי מגיב הבוקר (ראשון) לאזהרת מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב מרדכי, לפיה תגובה אפשרית של הארגון לפיצוץ מנהרת הטרור בעזה לפני כשבועיים - תיתקל ביד קשה.

"האיום הישראלי נובע מפחד מתגובתנו לפיצוץ המנהרה. איננו חוששים מישראל ויש לנו את היכולת להכות בה", טענו בארגון.

עוד הוסיפו כי "האיומים של ישראל לפגוע בהנהגת התנועה הם הכרזת מלחמה, שאנו נבלום אותה. אלו איומים החושפים את הכוונות התוקפניות של ישראל. אנו חוזרים ומדגישים את זכותנו להגיב על כל תוקפנות, ובכלל זה זכותנו להגיב על הפצצת המנהרה".

בפיצוץ מנהרת הטרור ברצועת עזה על ידי צה"ל, נהרגו גם 14 מחבלים מטעם הארגון, בהם שניים מבכיריו.

אמש הזהיר מתאם פעולות הממשלה בשטחים את ארגוני הטרור בעזה כי ישראל תגיב על כל פעולת נקמה שתתבצע בעקבות חיסול המחבלים והשמדת מנהרת הטרור שנחשפה בשטח ישראל לפני כשבועיים.

המתאם, אלוף יואב (פולי) מרדכי, אמר כי "אנחנו ערים למזימה שהג'יהאד האסלאמי הפלסטיני רוקם נגד ישראל. הוא משחק באש על גבם של תושבי רצועת עזה, ועל חשבון הפיוס הפנים פלסטיני והאזור כולו.

"כדאי שיהיה ברור", הוסיף מרדכי, ''לכל תגובה של הג'יהאד האסלאמי באשר היא, ישראל תגיב בעוצמה ונחישות, לא רק כלפי הג'יהאד אלא גם כלפי חמאס".

מתאם הפעולות בשטחים העביר מסר ברור גם לראשי הג'יהאד האיסלאמי היושבים בדמשק, "אנחנו מייעצים להנהגת הג'יהאד האיסלאמי בדמשק לנקוט זהירות ולשלוט בעניינים.

"מפקד הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני בדמשק ומנהיגי הארגון – רמאדן שלח וזיאד נח'אלה – קחו מהר את העניינים לידיים כי אתם אלה שתישאו באחריות", הדגיש האלוף מרדכי.