התחרות המקצועית
התחרות המקצועיתצילום: דוברות מד"א

התחרות הארצית הראשונה של סטודנטים ממרכזי הכשרה השונים לפראמדיקים התקיימה בשבועה שעבר במרכז הרפואי אסף הרופא.

בתחרות, שמתקיימת ביוזמת נירה אברהם, אחות פראמדיקית מהסגל הבכיר של הקמפוס האקדמי לסיעוד באסף הרופא ובשיתוף פעולה עם מגן דוד אדום, התחרו צוותי החירום הנמצאים בשלב הכשרה מתקדם במסגרת קורסי הפראמדיקים שמודרכים ע"י מד"א על איכות הטיפול במקרי חירום.

התחרות נפתחה בהרצאה מקצועית על תא לחץ, טכניקת טיפול חדשה הקיימת באופן בלעדי במרכז הרפואי אסף הרופא, כשלאחריה התחרו 12 קבוצות המורכבות מחניכי קורס הפראמדיקים של מגן דוד אדום, אסף הרופא, צה"ל ואוניברסיטת אריאל, המודרכים כולם על מדריכים מהמרכז להכשרת פאראמדיקים של מגן דוד אדום.

במסגרת התחרות, שנמשכה כשלוש שעות, נחשפו הצוותים למצבים רפואיים דחופים ומגוונים במספר תחנות ברחבי המרכז הרפואי בהם נדרשו לתת מענה רפואי באמצעות ציוד מד"א מתקדם.

כלל המשתתפים נבחנו על ניהול ואיכות הטיפול במצבי החירום, מקצועיות הטיפול וכן עבודת הצוות בעת האירוע. התחרות הסתימה בטקס חגיגי בקמפוס האקדמי לסיעוד, במסגרתו הוכרז הצוות המנצח - חניכי קורס הפאראמדיקים צבאי.

שפיר בוטנר, מנהל המרכז להכשרת פאראמדיקים במגן דוד אדום: "אנו מודים לקמפוס האקדמי לסיעוד ובמיוחד לגב' נירה אברהם, מרכזת תכנית הפרמדיקים במרכז הרפואי, על היוזמה המבורכת. אנו יודעים שבנוסף ללימוד התיאורטי יש חשיבות גבוהה ביותר לתרגול מעשי וחוויתי בשטח וזה בדיוק מה שהתחרות הזאת מספקת. אני מאחל בהצלחה לכלל הצוותים."

ד"ר רלי אלון מנהלת הקמפוס האקדמי לסיעוד באסף הרופא, ציינה "היום ייסדנו את התחרות הארצית בקרב משתלמי הפאראמדיקים בכל רחבי הארץ. כקמפוס המוביל בארץ יש לנו תוכנית הכשרה ייחודית ובלעדית של תעודת אחות מוסמכת אקדמית + פאראמדיקית, ועל כן אני רואה חשיבות רבה בעצם קיום התחרות ובהובלת הלימוד והתרגול בארץ".

מנכ"ל מד"א, אלי בין, הוסיף "הנדבך החשוב ביותר בעת הכשרת החובשים והפרמדיקים בכל המסגרות אותן מדריך מד"א זה ללא ספק התרגול המעשי, דבר שאנו עושים באמצעות תרגילים שגרתיים, כוננויות וגם באמצעות תחרויות. אני מברך את המרכז הרפואי אסף הרופא על היוזמה ומאחל שזאת תהפוך למסורת שזוהי רק תחילתה."