רעידת אדמה
רעידת אדמהצילום: ISTOCK

רעידת אדמה בעוצמה 4.5 הורגשה אמש (ראשון) במקומות רבים ברחבי הארץ.

מקור הרעידה הוא בגבול איראן-עיראק, שם היא הורגשה בעוצמה 7.2. באיראן נהרגו ברעש האדמה 328 בני אדם. מאות נפצעו. עומק הרעידה מוערך ב-10 קילומטרים לפחות.

נורית קמחי מפתח תקווה כתבה בדואר האדום לערוץ 7, "ישבנו לאכול ארוחת ערב ופתאום המנורות במטבח החלו לזוז. רצתי בין החדרים והרצפה רעדה כולה, הייתי בטוחה שזה לא יפסיק לעולם אבל נמשך שניות ארוכות''.

רועי ד., שמתגורר בבית פרטי ביישוב בשפלה, תיאר "אי אפשר היה לפספס את רעידת האדמה, חשבתי שאולי אני לא מרגיש טוב אבל תוך כמה שניות ראיתי שהשולחן והטלוויזיה זזים, יצאתי אל הרחוב וראיתי שם את כל השכנים מחכים שהכל יירגע''.

אבי נעים, יו"ר ועדת הביטחון במרכז השלטון המקומי וראש מועצת בית אריה, אמר כי "רעידת האדמה היא תזכורת עבור מדינת ישראל לכך שעדיין אינה ערוכה לרעידת אדמה קשה שתביא לקריסת אלפי בתים ברחבי המדינה ותגבה מחיר כבד. אני מצפה שעוד בשנת 2018 כל מבני הציבור ומוסדות החינוך במדינת ישראל יצוידו במערכות התראה מפני רעידות אדמה.

''כמו כן מדינת ישראל מחויבת לבנות תכנית חומש של היערכות הרשויות המקומיות לחירום ולתקצב את כוח האדם הדרוש לשם כך. עברנו כבר את הקו האדום והזמן לתירוצים תם וחלף", הזהיר.

תיעוד: רעידת האדמה בשידור חי בתוכנית טלוויזיה בעיראק