אלכסנדר ורייס הערב
אלכסנדר ורייס הערבצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

רק לפני שבועיים נראה היה שהפועל חולון בדרך הבטוחה להתרסקות. לאחר שהציבה רף גבוה לאור הצלחתה בתום העונה הסדירה אשתקד, החתימו הסגולים מחולון מספר מרשים של שחקני חיזוק בדמותם של צמד שחקני מכבי ת"א גיא פניני וג'ו אלכסנדר וכן את תמיר בלאט, אך התוצאות לא הרשימו וחולון עמדה על סףהתפרקות.

ואז ביצעה הקבוצה הסגולה שינוי אחד קטנטן בסגל השחקנים עם החתמתו של גלן רייס ג'וניור, ומאז הכל היסטוריה והיסטריה.

אחרי ההתאוששות באירופה ובליגה, הערב (ראשון) החולונים כבר התפוצצו לגמרי כשמי שספגה זאת הייתה האלופה מלפני שנתיים שנראית כמו הצל של עצמה, מכבי ראשון לציון.

הכתומים מעיר היין ידעו על הנתון המעיד כי כי כל שמונת המפגשים האחרונים בין הקבוצות בעונה הרגילה הסתיימו בניצחונות בית, אך אלה לא לקחו כנראה את העובדה הנוספת - כאשר מאז תחילת 2016 כל חמשת המשחקים ביניהן נגמרו בפער דו-ספרתי.

ראשל"צ חשבה כי תצליח לשחזר את ניצחון החוץ האחרון במשחקים ביניהן שהושג בנובמבר 2014, באולם הפחים ז"ל, אבל חולון שמאז הצטרפותו של גלן רייס ג'וניור הפכה לקבוצה אדירה לא התחשבה ברצונות של היריבה וכבר למן הרגע הראשון במשחק פתחה מבערים שהפכו את המשחק לגארבג'-טיים אחד גדול ומפלה עבור הכתומים.

עד כמה הייתה חולון גדולה על האלופה מלפני שנתיים, יעידו המספרים של הסגולים-צהובים הערב: שיא ליגה עונתי של 30 אסיסטים, 13 שלשות ב-45%, 68% לשתיים ו-90% מהקו.

עוד מספרים? ג'ו אלכסנדר ותמיר בלאט קבעו שיאי קריירה עם 29 ו-22 נקודות בהתאמה, טיישון תומאס הרשים מתחת לסלים עם 18 נקודות, גיא פניני סיפק שלשות ומסירות נהדרות וקורי וולדן ריכז ושמר מצוין. גלן רייס ג'וניור הוכיח שהוא לא רק סקורר וסיים עם 8 אסיסטים מול איבוד בודד, ופתאום חולון נראית כמו מועמדת טבעית לאליפות. מה ששינוי אחד יכול לעשות לקבוצה.

בסיום, הסגולים הביסו 74:104 והנחילו לכתומים הפסד שני ברציפות, כזה שיכול לעלות למאמנם הצעיר שמוליק ברנר בכיסאו.