לראשונה: מפגש מיוחד של אבות שכוליםמאיר פבלובסקי

ביום שישי שעבר הסתיים בנווה אילן מפגש מיוחד ל-35 אבות שכולים שאורגן על ידי עמותת "משפחה אחת" (OneFamily).

בין המשתתפים אבות דתיים וחילוניים שאיבדו את ילדיהם במלחמות ישראל ופיגועי טרור, כולל גל הטרור האחרון ומבצע "צוק איתן". המפגש תחת הכותרת "לחזק ולהתחזק" כלל מעגלי שיח ופעילות חווייתית: טיול ג'יפים, סדנאות תאטרון ו-ODT.

מדובר במפגש הראשון מסוגו כשבדרך כלל מדובר באירועים מעורבים או לחלופין לנשים בלבד. בעקבות תגובות המשתתפים, המארגנים כבר הודיעו: קבוצת תמיכה של האבות השכולים תמשיך לפעול כפרויקט נפרד ליד הקבוצות הקיימות (קבוצת אימהות, אחים ואחיות, בוגרים, יתומים ועוד).

במסגרת האירוע נפגשו אבותיהם של שלושת הנערים, שנחטפו ונרצחו בגוש עציון ב2014, אופיר שער, אורי יפרח ואבי פרנקל עם הרב דוב זינגר, ראש ישיבת "מקור חיים" בה למדו גיל-עד שער ונפתלי פרנקל ז"ל. עוד בין המשתתפי: האבות של בניה שראל וליאל גדעוני ז"ל שנרצחו ברפיח יחד עם הדר גולדין ז"ל שגופתו מוחזקת בידי חמאס בעזה. גם אביו של אור אריש ז"ל, מאבטח מהר הדר שנרצח בפיגוע רק לפני חודש וחצי. אור ירה במחבל והצליח להציל את חייו של רכז הביטחון של היישוב.

אליעזר רוזנפלד, אביו של מלאכי, שנרצח בפיגוע ירי בחזרה הביתה ממשחק כדורסל אמר אחרי המפגש: "היה מדוייק להגיע לכאן, לשמוע דברי חיזוק על דרכי התמודדות עם החסר מול האמונה ומול העולם, ואחרי זה להתפרק ולצחוק. הרגשתי שיכולנו גם לכאוב את הכאב וגם לשמוח. יצאנו מהשגרה הרצינית והכואבת אל החיוכים, אל הבדיחות והחוויה המשותפת. שמחתי להכיר עוד אנשים שבעבר רק שמעתי עליהם בעיתונות ועכשיו פגשתי אותם פנים מול פנים. מאחל לכולנו נחמה ותקווה בימים האחרים והטובים שיגיעו עלינו".

הרב אהד טהרלב, אביו של אלחי ז"ל, חייל גולני שנרצח בפיגוע דריסה בצומת עופרה באפריל, אמר: "אמרנו 'לחיים' עם הכאב שלנו. היה נפלא, פתח את הלב, הביא שמחה, זה המפגש של הביחד, של האבות. כולנו פה בגלל ה"ייחוס" של הילדים שלנו ויש לנו מכנה משותף."

שנטל בלזברג, מנכ"לית 'משפחה אחת', מסרה, "אבדן זה דבר נורא וכל אחד מתמודד איתו בצורה שונה. התחושה של ה'ביחד', שישנם אנשים נוספים שעוברים את אותה החוויה הקשה, היא מקילה ומחזקת. לכן אנחנו משתדלים כמה שיותר להתאים אנשים לקבוצות בהן הם ירגישו כמה שיותר בנוח להיפתח ולהזדהות עם החברים האחרים בקבוצה. המפגש של האבות השכולים הראה לנו את זה פעם נוספת ובצורה חזקה מאוד ובכוונתנו להמשיך ולפתח את הקשר המיוחד שנוצר בין האבות".