נהריה חוגגת ניצחון בדרבי הצפון הערב
נהריה חוגגת ניצחון בדרבי הצפון הערבצילום: לילך וייס, מנהלת הליגה

מסר לעתיד לקרות? זה זמן רב שעירוני נהריה לא מצליחה לנצח את מכבי חיפה במשחק הראשון ביניהן בליגת העל. ליתר דיוק, שש עונות רצופות כבר גוברת מכבי חיפה על עירוני נהריה במשחק ביניהן המתקיים בסיבוב הראשון של העונה.

הערב (שני), סוף סוף קטעה נהריה את הרצף כשהפכה פיגור 13 הפרש במהלך הרבע הראשון לניצחון ביתי בתוצאה 73:83 על הירוקים מחיפה שממשיכים להתרסק. אחרי ההפסד במחזור שעבר לגלבוע/גליל, נהריה שבה למסלול הניצחונות עם ניצחון בדרבי הצפון השני בליגת העל.

הסגולים מהצפון הצליחו להפוך את התוצאה בזכות רבע שלישי אדיר בו עצרו את האורחים מחיפה על 8 נקודות בלבד, ומשם כבר לא הביטו לאחור ולו לרגע.

כאמור, הפתיחה הייתה שייכת לאורחים שבירוק, כשאלה פתחו בסערה עם פער דו ספרתי, 12:2. המקומיים עוד ניסו לחזור למשחק עם שתי שלשות גדולות של וובסטר ואחת של שולדבראנד, אבל האורחים שלא מצליחים לשחזר את היכולת שלהם מהשנים עברו הגדילו שוב ל-13 הפרש, ולאחר עשר דקות ראשונות של משחק הובילו בבטחה עם 28:19.

היתרון נשמר גם בפתיחת הרבע השני ולמרות ניסיון של המארחים באולם עין שרה להפוך את התוצאה,ירדו שתי הקבוצות אל הפסקת המחצית כשלוח התוצאות הראה 47:44 בלבד לירוקים מהכרמל.

רבע שלישי הגנתי מרהיב של הסגולים מנהריה, שעצרו את האורחים על 8 נקודות בלבד בעשר דקות של משחק, הפך את התוצאה להפרש דו ספרתי לטובתם ואל הרבע האחרון והמכריע ירדו השתיים עם 55:63 לזכות נהריה.

גם שיפור הגנתי של האורחים מחיפה במהלך הרבע האחרון לא מנע מהם הפסד ליגה נוסף, החמישי במספר, כשאלה ירדו עם הפסד בדרבי הצפון של ליגת העל בכדורסל אחרי 73:83.

במשחק נוסף שהתקיים הערב ונעל את מחזור מספר 6 בליגת ווינר סל, ניצחה קבוצה צפונית נוספת כשגלבוע/גליל ניצחה בחוץ את הפועל תל אביב בתוצאה 88:86. האדומים מת"א כבר כמעט והצליחו למחוק פיגור גדול בדרך לניצחון, אבל ערב גדול של ג'ייקובן בראון דאג לניצחון עבור הצפוניים.