גדי איזנקוט
גדי איזנקוטSraya Diamant/IDF Spokesperson

ארגון ליב"ה שופך אור על המשתתפות בפגישת הרמטכ"ל גדי איזנקוט עם ארגוני הנשים בשבוע שעבר, בטרם נועד עם רבני הציבור הדתי לאומי.

כך למשל בין המשתתפות בפגישה ריקי שפירא רוזנברג מהמרכז הרפורמי לדת ומדינה, היועצת המשפטית של קולך וחברת הנהלת מרצ. באחד ממכתביה כתבה "עם השנים ההזדהות שלי עם המצע של מרצ הלכה וגברה. אין לי ספק שלמרצ יש יכולת להגיע גם לציבור ממנו אני מגיעה.

"בציבוריות הישראלית היום, הציבור הדתי לאומי מזוהה עם הימין, אבל ברור לי שחלקים רבים ממנו, יכולים למצוא את מקומם במרצ", כתבה שפירא רוזנברג.

משתתפת נוספת היא מיכל גרא-מרגליות, מנכ"לית שדולת הנשים שבתפקידה הקודם הייתה העוזרת של חברת הכנסת מרב מיכאלי. "שדולת הנשים בישראל" הוא ארגון הנתמך על ידי הקרן החדשה לישראל והאיחוד האירופי.

נציבת שב"ס לשעבר אורית אדטו המכהנת כנשיאת סניף "פורום הנשים הבינלאומי בישראל" השתתפה גם היא בפגישה עם הרמטכ"ל. בעבר הודתה בראיון לידיעות אחרונות כי ישראל מחילה מדיניות מתירנית כלפי מחבלים, "האסירים בישראל נהנים מתנאים טובים מעל ומעבר לכל מקום אחר בעולם. זה חלק מהגישה ההומנית הישראלית, שגם לאסירים יש זכויות".

אלינור דוידוב, ראש תחום הדרת נשים ב"שדולת הנשים בישראל", כפי שדיווחנו כבר בשבוע שעבר פרסמה פוסט התומך במרגל האטום מרדכי ואנונו שהיסב נזק ביטחוני למדינת ישראל.

ממרכז ליב"ה נמסר כי "החלטת הרמטכ"ל להזמין את ארגוני הנשים והרבנים לפגישות באותו יום מראה לצערנו את הבלבול שאוחז בצמרת צה"ל".

"מי שרואה את פעילות הקרן החדשה לישראל, נשות שמאל קיצוני הפועלות להחלשת צה"ל ורואות בו כלי לקידום ערכיים תרבותיים כשוות לרבנים שכל עניינם חיזוק עוצמתו של צה"ל ומסירות הנפש של אלפי החיילים שהם שולחים אליו, ראוי שייעשה חשבון נפש ויחשב מסלול מחדש".