אלימות בבתי הספר
אלימות בבתי הספרצילום: אייסטוק

מערכת החינוך בבת ים הושבתה השבוע לאחר שתלמיד בכיתה ב' הכה מורה, וזה מתווסף על האירוע בו תלמיד באשדוד ירה ברובה אויר על מורה.

פז כהן יו"ר ועד ההורים הארצי אינו מופתע ממקרי האלימות כלפי מורים, "אנחנו חיים בחברה אלימה, תראה מה קורה בבתי חולים ובכבישים רק עכשיו חזרתי מחו"ל שם אם אתה עושה טעות בכביש מאיטים ונותנים לך להשתלב וכאן אתה רק עולה על הכביש אתה במלחמה שלא יגנבו לך נתיב. תראה מה קורה בכנסת ישראל באיזה מינוחים הם משתמשים ראינו בשבועות האחרונים השתלחויות חסרות רסן של חברי כנסת אחד על השני שזה אלימות לכל דבר את כל זה הילדים שלנו רואים".

לדבריו הפתרון לאלימות הוא דוגמא אישית חינוך וענישה, "לצערנו יש אלימות בכל מקום גם הילדים חווים אלימות מילדים אחרים. זה דורש תכנית עבודה לאומית של המורים ההורים והתלמידים עם אנשי מקצוע ועם משרד החנוך כדי לגבש כלים איך לתת לילדים ולהורים דרך אחרת להתמודד עם חוסר הסכמה בלי אלימות. השבתת מערכת החנוך אינה פתרון במקום זה צריכים לקחת אחריות ולראות איך מייצרים חברה שהיא פחות אלימה".

יו"ר ארגון ההורים הארצי מעריך שבחלק ממקרי האלימות של ילדים מדובר בילדים בסיכון שמסגרת קטנה יותר תעלה אותם לדרך המלך, "הכיתות היום מאוד צפופות ולעיתים יש גם ילדים בסיכון שלא מוצאים את עצמם בתוך המערכת ואין מי שיקשיב להם זה מוביל להתפרציות אלימות, עם קצת תשומת לב והפניית אותם ילדים למסגרות ייעודיות הם יכולים לפרוח. אבל מעבר לכך אין ספק שאם יהיו למורים שלנו יותר שעות ופחות תלמידים בכיתה יהיו להם כלים להתמודד עם כל הילדים".