במפגש בעיריית חיפה
במפגש בעיריית חיפהצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון נפגש הבוקר (ג') עם ראשי הרשויות הגדולות באזור הצפון.

את הפגישה שהתקיימה בעיריית חיפה, אירח ראש העיר יונה יהב והשתתפו בה נציגי פיקוד העורף, רח"ל, משרד הביטחון, משרד הפנים ועוד.

ליברמן קרא לראשי הרשויות לדרוש את מימוש החלטת הממשלה למיגון העורף (החלטה 2025), שהתקבלה בשנת 2014 וטרם מומשה עד היום.

לפי החלטה זו, תקצה הממשלה בכל שנה, ולמשך 10 שנים, כ-150 מיליון ₪ לסגירת פערי המיגון ברחבי הארץ, בדגש על יישובי הצפון.

"אנחנו עוסקים בעניין שהוא 'נטו חיים'. מבחינתי הדבר המאכזב ביותר הוא שהממשלה אינה מממשת החלטות שהיא קיבלה. מאז קבלת ההחלטה משרד האוצר מטרפד את מימושה משיקולים לא ברורים, וזאת למרות הצורך הברור בחיזוק הצפון ולמרות שעבודת המטה והתכניות המפורטות הושלמו".

שר הביטחון אמר עוד כי "מיגון העורף בצפון לוקה בחסר באופן משמעותי יותר בהשוואה לדרום הארץ, אך גם בדרום אנו נתקלים בקשיים תקציביים רבים בהקמת המכשול. הגיע הזמן שנתייחס למיגון העורף ברצינות. אחרת זו תהיה בכייה לדורות. זו גם אחריותכם, ראשי הרשויות, לדרוש את מימוש החלטת הממשלה. הצפון חייב לקבל חיזוק משמעותי בכל נושא המיגון והגנת העורף".

ליברמן ציין כי בשנה וחצי האחרונות, פיקוד העורף ורשות החירום הלאומית (רח"ל), יחד עם ראשי הרשויות ומשרדי הממשלה, עשו קפיצת מדרגה גדולה במוכנות לחירום וכן בתחום המיגון.

עם זאת, לדבריו, ללא תקציב רב- שנתי לא ניתן יהיה לממש את התכניות. ראשי הערים והרשויות האזוריות בירכו על המפגש הראשון מסוגו שיזם שר הביטחון, במטרה להציף פערים ובעיות בנוכחות כל גורמי המקצוע הרלוונטיים.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה "החלטת ממשלה 2025 מקוימת במלואה על ידי משרד האוצר ובכל אופן לא קיימת בהחלטה כל מחויבות תקציבית בעניין המיגון. צר לנו ששר הביטחון לא מדייק בפירוש החלטות הממשלה. משרד האוצר ימשיך לפעול על פי החלטות הממשלה וביתר רגישות לביטחון האזרחים".