אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: iStock

גיא (שם בדוי) הוא אב גרוש עם ילד בן שלוש וחצי. לאחר שהוא ואשתו נפרדו, היא העתיקה את מגוריה מאור עקיבא לבית לחם הגלילית, והילד נרשם לגן ביישוב החדש.

לגיא ולגרושתו הסדר הורות שוויוני, כאשר בדרך כלל, הילד נמצא בבית אחד ביום מסוים, ובבית השני ביום שלמחרת. בית המשפט פסק שכמעט כל ההסעות מאור עקיבא אל הגן, ומהגן לאור עקיבא, ייעשו על ידי האב – ורק שתי הסעות בחודש יבוצעו ע"י האם.

יוצא שגיא עושה את הנסיעה הלוך וחזור לגן וממנו – סך הכל 86 ק"מ – 26 פעמים בכל חודש, ואילו גרושתו עושה זאת רק פעמיים – בימים שהיא בוחרת.

פעמיים בחודש, יוצא לגיא לעשות נסיעה כפולה באותו יום. באותם ימים, הילד מתעורר בביתו של גיא וגם חוזר לישון בביתו אחרי הגן. כלומר – גיא מחויב לנסוע מאור עקיבא לבית לחם הגלילית, לשוב הביתה, ואז לנסוע שוב לבית לחם הגלילית בכדי לאסוף את הילד ושוב לנסוע איתו לאור עקיבא.

גיא מטפל במסירות באחיו, ששירת כטייס בחיל האוויר ונפצע קשה בתאונה ב-1991 שהפכה אותו לצמח.

הוא ראה שאינו עומד במעמסה. גרושתו סירבה לבצע את ההסעות החודשיות שלה באותם ימים, בכדי להקל עליו. גיא ביקש שלא לקחת את הילד לגן באותם שני ימי חמישי, ולהשאירו בבית, אך משרד החינוך פנה אליו והזהיר אותו שהוא עובר על חוק חינוך חובה וכי יינקטו נגדו צעדים.

ממשרד החינוך נמסר כי המשרד אינו יכול לסייע בידי האב משום שחוק חינוך חובה חל על כל ילד מגיל שלוש. דוברת מטעם המשרד אמרה שהרשות המקומית מחוייבת לאכוף את החוק ואם האב מבקש לשנות את המצב, עליו לפנות לבית המשפט.

הכותב הוא אב לשניים ויו"ר תנועת המשפחה.