מעבר רפיח, עוטף עזה, צוק איתן
מעבר רפיח, עוטף עזה, צוק איתןפלאש 90

רשות המעברים והגבולות הפלסטינית הודיעה, כי היא השלימה את ההכנות לפתיחת מעבר הגבול המחבר את רצועת עזה למצרים בדרום העיר רפיח.

הכנות אלה כללו בין היתר הצבת נציגים של משטרת הדרכונים והמכס, ציוד של המודיעין הכללי והביטחון המסכל, מחשבים ומצלמות אבטחה.

העיתון אל-חיאת דווח היום (שלישי), כי על אף השלמת ההכנות הטכניות ממשלת הרשות הפלסטינית עשויה לדחות את פתיחת מעבר רפיח במועד עליו הוסכם בשיחות הפיוס עם חמאס בטענה שראשית צריכה הרש"פ לקבל שליטה מלאה במנגנוני הביטחון ברצועת עזה.

גורמים פלסטינים בכירים תובעים לממש את הסכם המעברים מ-2005 בין הרשות הפלסטינית לישראל שקבע פיקוח בינלאומי במעברים ופיקוח ישראלי באמצעות מצלמות.

במסגרת הסכם הפיוס בין 'פתח' לחמאס העבירו שלטונות חמאס ברצועת עזה את המעברים לידי הרשות הפלסטינית, ואולם חמאס מתנגדת נחרצות למימוש הסכם המעברים עם ישראל ותובעת שליטה פלסטינית מלאה בהם.

העיתון אל-חיאת דاווח לפני כשבוע כי הגורמים הפלסטינים חוששים שישראל תתחמק מהסכם המעברים כדי להמחיש את השליטה המלאה של הפלסטינים במעברי הגבול עם מצרים ובכך לחמוק מאחריותה כמדינה כובשת. ההתעקשות של הרשות הפלסטינית בסוגיה נועדה אפוא לשמר את מעמדה של ישראל כ"מדינה כובשת" ברצועת עזה תוך נכונות לויתור על העצמאות הפלסטינית.