נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: רויטרס

יו"ר מפלגת הבית היהודי ושר החינוך נפתלי בנט הורה למנכ"ל משרדו לבדוק את התלונה על הצגה בתאטרון יפו שעוסקת ב"בעיית הפליטים הערבים".

השר ביקש מצוות המשרד להעביר אליו המלצות בתוך שבוע.

מדובר במחזה "הודאה" של תיאטרון יפו, שעל פי אתר התיאטרון "נכתב בהשראת פרשת כיבוש הכפר הערבי טנטוּרה ב-1948 בידי כוחות צה"ל, ובהשראת המחלוקת בין כמה היסטוריונים ישראלים לגבי האפשרות שבמהלך הכיבוש ביצעו חיילי צה"ל טבח בתושבי הכפר''.

באתר התיאטרון מודגש כי הדמויות המופיעות במחזה וכל האירועים המתרחשים בו הם פרי דמיונו של המחזאי, אך נכתב באופן מפורש כי המחזה מדבר על "טראומה" כתוצאה ממלחמת העצמאות.

מטרת המחזה המוצהרת היא להאיץ ''את תהליך הפיוס עם העם הפלסטיני החי עימנו ובשכנותנו, ויקדם, ולו רק במעט, את הקמתה של חברה משותפת בישראל, שחלקיה חיים זה לצד זה תוך הכרה וקבלה הדדית''.

מתן פלג
מתן פלגצילום: אור אלכסנברג

מנכ"ל תנועת "אם תרצו" מתן פלג כתב השבוע לשר החינוך ''ברצוני להסב את תשומת ליבך לכך שההצגה 'הודאה' העוסקת בבעיית הפליטים הערביים ב-1948, כלולה במסגרת סל התרבות הארצי של משרד החינוך.

''בתיאור ההצגה עולה מסרים המבקשים להציג את חיילי צה"ל ככובשים ורוצחים", מתאר פלג ומדגיש כי ''לא יעלה על הדעת שמשרד החינוך האחראי על הקניית ערכי אהבת הארץ, יאפשר להציג בפני תלמידי ישראל הצגה זו.

''כמי שחרט על דגלו את החינוך לציונות כערך עליון, עליך למנוע מהצגה זו להיכלל במסגרת תקציב משרדך. מציאות מעין זו, בה משרד החינוך מממן הצגות המספרות נרטיב שקרי שאין לו אח ורע עם העובדות ההיסטוריות, היא אבסורד שלא היה כמותו.

''אנו קוראים לך לפעול לאלתר להוצאת המחזה מסל התרבות הארצי ובכך להפסיק את המבוכה הגדולה הקיימת בקרב אזרחי ותלמידי ישראל", הוסיף מנכ''ל אם תרצו.