עופר ברקוביץ' לערוץ 7: "ניר ברקת שכח מאיפה בא"

סגן ראש העיר ירושלים עופר ברקוביץ', החליט לפרוש מתפקידו כסגן ראש העיר ולרוץ לראשות העיר.

ברקוביץ' התפטר מהקואליציה של ניר ברקת יחד עם חבריו לסיעת "התעוררות", במחאה על תפקודו של ראש העיר.

"בשנה האחרונה קורים כאן דברים קשים שאנחנו לא מוכנים להשלים איתם", מסביר ברקוביץ' לערוץ 7. ''הראש של העיר לא בעיר, האינטרסים הפוליטיים האישיים של ניר הפכו להיות גולת הכותרת, ירושלים מוקרבת על מזבח לטובת הגשמת השאיפות הפוליטיות.

''אני מדבר על תקציבים שהולכים לסיעות פוליטיות, מינויים לא מקצועיים", מפרט ברקוביץ' ומסביר "החלטנו לעזוב את הקואליציה, נקרא לדגל את הירושלמים. הצגתי את מועמדותי לראשות העיר ירושלים".

אולי בגלל שאתה רוצה לרוץ לראשות העיר, ההתפטרות שלך היא חלק מהקמפיין?

''הדבר הזה כמובן לא נכון, אם ברקת היה ממשיך בקו האידאולוגי שלו היינו ממשיכים להצביע לו, אנחנו הבאנו לו מצביעים.

"ראינו את ההתנהלות של ברקת בשנה האחרונה והחלטנו לקחת החלטה ערכית ולהציג את מועמדותי לראשות העיר, ניר שכח מאיפה בא ומי הביא אותנו לכיסא הנוכחי", מאשים ברקוביץ'.

סגנית ראש העיר ירושלים, חגית משה, משיבה לטענות של ברקוביץ' ואומרת לערוץ 7 "מצער ומאכזב מאד לראות איך סיעה שהתחילה את הדרך עם כוונות טובות מחליטה בגלל שיקולים אישיים וקטנים לקחת חלק בקומבינה פוליטית של כחלון על גבם של תושבי ירושלים.

''אלף תירוצים וניסיונות סרק להציג את פרישתם מהקואליציה כמהלך ערכי לא יכסו על הבושה בהחלטתם לחבור לכחלון על מנת לקבל תקציבים לא לירושלים, אלא לקמפיין הבחירות של התעוררות''.

משה טוענת כי עופר ברקוביץ' ''הוא יאיר לפיד שמצטלם עם כיפה בכותל כדי לקושש קולות מהציבור הדתי. עופר לא השתנה ולא שינה את דעותיו האידאולוגיות. זה אותו עופר והתעוררות שלחמו במשך 9 שנים כחברי הנהלת העיר כאשר זה התאים לתכניותיו הפוליטיות.

''עופר שלחם על פתיחת המרכולים בשבת, פתיחת הסינמה-סיטי בשבת, פתיחת פאב 'המפלצת' בשבת, זה עופר שמספר שהוא דואג לציבור ולאופיה של העיר ירושלים. הציבור הדתי לאומי ישמח לדעת מהם ההישגים עליהם יוכל להצביע''.

חגית משה טוענת כי הקואליציה בראשות ניר ברקת דווקא מחזקת את הציבור הציוני והציוני דתי בירושלים. ''לא רק שלא פגענו בציבור הדתי לאומי אלא הוספנו מאות כיתות לימוד לבתי הספר הממלכתי דתי בירושלים ואנו לפני אישור בינוי חדש למוסדות חדשים בירושלים שהיקפו חסר תקדים.

''כל העניין הוא בחירות", היא טוענת, ''אין כאן מאבק אידיאולוגי אלא רק פוליטיקה קטנה וצוות יועצים ואסטרטגיה. צר לי שהתעוררות החליטה לוותר על עשייה למען העיר כדי להרוויח ולקושש קולות''.