הרב אהד ואביטל טהרלב
הרב אהד ואביטל טהרלבצילום: ללא קרדיט

בית המשפט הצבאי בכלא עופר הרשיע לפני מספר שבועות ברצח את המחבל מאלק חאמד, שרצח את סמל אלחי טהרלב הי"ד ופצע את סמל רועי ששון, בפיגוע דריסה בצומת עפרה לפני כשבעה וחצי חודשים.

כזכור, החיילים נדרסו בעת שהיו במשימת הגנה על התושבים ואבטחת תחנת האוטובוס והכביש במקום. גזר הדין של המחבל יינתן ב-22 לנובמבר.

המחבל, בן ה-23 וחצי, הורשע ברצח טהרלב ובשלוש עברות של ניסיון לרצח, בהן של החייל ששון ואזרחים נוספים שעמדו בתחנה. עוד הורשע בחברות בחמאס ובביצוע פעולות עבורו. התביעה ביקשה מהשופטים לגזור על המחבל שני מאסרי עולם בפועל, ופיצויים למשפחתו של טהרלב ולסמל ששון.

אביטל, אמו של אלחי, סיפרה: "בשיחה בינינו לפני שנהרג הוא אמר לי 'אמא, את יודעת שאני אהיה מאוד מחויב לצה"ל, יכול להיות שתהיה משימה שלא אוכל לחזור ממנה'. נחרדתי מהמילים האלו, אך הוא אמר אותם מתוך רוגע, בהירות והחיוך שאפיין אותו. העולם הפסיד את אלחי, הוא תכנן ללכת לקורס מ"כים וסביר להניח שהיה ממשיך לקצונה. הייתה לו מנהיגות, התמדה ומסירות, והרצח הזה קטע את הכול. את הנכדים שלנו ממנו אנו כבר לא נזכה לראות".

בסיום דבריה ביקשה מהשופטים: "תכריעו באופן כזה שיבהיר שלרוע אין מקום ואין קיום, ואי אפשר לתת לו ראש. תדאגו שהרוצח הפחדן שפגע בבן שלי והרג אותו לא יראה אור יום, וישב בכלא עד סוף ימיו, כדי שהעולם יהיה מקום טוב יותר".

הרב אהד טהרלב, אביו של אלחי וראש מדרשת או"ת לינדנבאום מבית אור תורה סטון, אומר היום לקראת מתן גזר הדין: "הרצח של אלחי פגע באבן הראשה של המשפחה, הפגיעה היא לא רק באלחי, אלא בכולנו. היה לנו ילד עד היום שהוא נרצח, ומאז יש לנו סיפור, יש לנו חור בנשמה. אני רוצה לבקש מבית המשפט שהרוצח הזה, שבא ומייצג הרבה רוע בעולם, לא יראה אור יום. שלרוע ולכאוס, שמייצג הרוצח לא יהיה מקום. אני מבקש שבפסיקתו בית המשפט יילחם ברוצח ובמי ששלח אותו, ויותר מזה - שגזר הדין יכאיב לו, לשולחיו, ושירתיע אחרים מלפגוע ביהודים. שום כאב לא יהיה כמו הכאב שלנו, ובהחלטה הזו ייתן לנו אולי מעט אור".

כזכור מכתב האישום שהוגש בחודש מאי, עולה כיצד תכנן המחבל לבצע פיגוע קטלני וליטול חייהם של ישראלים רבים ככל האפשר, וכיצד יצא במספר הזדמנויות עם רכבו על-מנת לבצע פיגוע דריסה ותר אחר מטרה אותה יכול לרצוח. בבוקר אותו היום, י' בניסן, 6.4.2017, נסע המחבל הלוך ושוב בכביש, סרק את תחנות האוטובוס בחיפושו אחר יהודים, ואף נמנע מלבצע את הפיגוע כלפי אנשים שעמדו מאחורי בטונדות, שמא לא יצליח בתוכניתו והמשיך בחיפושיו אחר מטרות נוחות יותר.

לבסוף, כשעבר בצומת עפרה, הבחין בחיילים טהרלב ז"ל וששון ובאזרחים נוספים שעמדו בתחנה, סטה במהירות גבוהה לתחנת האוטובוס, נכנס דרך פתח קטן בין אי התנועה בצומת לבין הבטונדות, ופגע ישירות בחיילים. כתוצאה מכך טהרלב נהרג במקום וששון נפצע.