ראש מנהלת השירות הלאומי שר שלום ג'רבי
ראש מנהלת השירות הלאומי שר שלום ג'רביצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

ארגון זכויות האדם ''בצלמו'' פנה לשר החקלאות אורי אריאל ולמנהלת השרות הלאומי, בדרישה לקצץ את תקני השירות הלאומי בארגון אמנסטי.

שי גליק, מנכ"ל ''בצלמו'', מספר לערוץ 7 כי "לפני מספר חודשים החליט ארגון אמנסטי לעלות שלב ולהצטרף לארגוני החרם על ישראל. הוא קרא להחרים חברות ישראליות ולהפסיק משלוח נשק לישראל.

"משמעות הקריאה הזאת היא חיסול מדינת ישראל", טוען גליק. ''האם יעלה על הדעת שבנות שירות לאומי שמשרתות באמנסטי וכחלק מדרישות התפקיד אף מתפעלות את עמוד הפייסבוק של הארגון יהיו שותפות למאבק בישראל?".

לדבריו הארגון קורא גם לסרבנות ולכן יש להקפיא את התקנים אליו, "ארגון אמנסטי תומך בסרבני גיוס ולא ראוי שבני שירות לאומי יעודדו סרבנות. אנחנו שמחים ששר האוצר הרים את הכפפה והחל בתהליך של אי הכרה בארגון אמנסטי כארגון שזכאי להטבת מס ויש בעניין הזה כבר הליך שימוע.

"גם משרד המשפטים פרסם שניתן לתבוע את ארגון אמנסטי על ידי כל מי שמוצא את עצמו נפגע מהקריאה לחרם. הגיע הזמן שגם מנהלת השרות הלאומי תפסיק את האבסורד הזה".

ערוץ 7 פנה לשר אורי אריאל האחראי על השירות הלאומי, ויפרסם את תגובתו לכשתגיע.

מרשות השירות הלאומי-אזרחי נמסר כי "השירות הלאומי-אזרחי הינו מוסד ממלכתי בו מעל 18,000 מתנדבים מכלל המגזרים משרתים מטעם מדינת ישראל. לא ייתכן כי מדינת ישראל תקצה תקנים עבור גופים הפועלים כנגדה ומעודדים סרבנות גיוס לצה"ל, פעולה האסורה על פי חוק.

''אין כאן עניין של ימין או שמאל וכמובן שבמדינה דמוקרטית מותר להביע ביקורת ועמדה שונה תוך שמירה על החוק ולכן, יחד עם השר הממונה אורי אריאל, אנו עומדים על כך שתישמר חוקיות פעולתם של מתנדבי השירות הלאומי-אזרחי. רשות השירות הלאומי-אזרחי הורתה להשהות שיבוץ תקנים נוספים בארגון 'הטלוויזיה החברתית', עד לסיום הבירור בעניינו.

''באשר לארגון אמנסטי, הטענות נבדקות ואם ימצאו נכונות, לא נהסס לפעול ביחס לפעולות המתנדבים במקום. ישנו קו ברור המפריד בין עמדה לגיטימית בשיח הפוליטי הישראלי לבין פעולות בלתי-חוקיות של עידוד סרבנות גיוס לצה"ל", נמסר.

בארגון אמנסטי בחרו שלא להגיב לדברים.