צפו: הח"כ הטרי וסגן השר בעימות סוער

מהומה פרצה אתמול (רביעי) במליאת הכנסת במהלך נאומו של סגן שר הביטחון אלי בן דהן (הבית היהודי) שהשיב על שאילתא דחופה בנושא נגישות מערת המכפלה בחברון.

במהלך התשובה ביקש ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) את רשות הדיבור ושאל,"אדוני סגן השר, בצפון בקעת הירדן עומד להתרחש עוול מאוד גדול. יש שם שני כפרים פלסטיניים קטנים, אום ג'מיל ועין אל חילווה, והמשפחות בכפרים האלה קיבלו בימים האחרונים צו שאומר שעד יום ראשון יהרסו להם את מבני המגורים.... המשפחות האלה חיות באזור דורות".

"אני מבין את הצד הפוליטי, אדוני סגן השר. טרנספר לפלסטינים בבקעת הירדן, זה צעד בכיוון של סיפוח האזור הזה, וזה צעד שימנע הקמת מדינה פלסטינית עצמאית. זו המטרה, והיא לגמרי ברורה...", הוסיף חנין.

במענה לח"כ חנין אמר סגן השר בן דהן לחנין כי אין לו מושג על מה הוא מדבר: " חבר הכנסת חנין, אני רוצה להזכיר לך – אתה לפעמים קובע עובדות באמירת פה, שאין להן שום קשר. תצלומי האוויר מוכיחים ששני הכפרים הללו לפני מספר שנים לא היו שם, אז אל תגיד לי שהיו שם דורות. זו המצאה".

בעקבות התשובה התערב בויכוח חבר הכנסת הטרי מסיעת מרצ, מוסי רז, וקרא לסגן השר שקרן, אז התפתחה מהומה:

מוסי רז (מרצ): "הם באו ממאדים?"

סגן שר הביטחון אלי בן-דהן: "יכול להיות. חסרים כאלו? אתה אולי לא מכיר את המציאות, חבר הכנסת רז, אבל אני אלמד אותך מה קורה ביהודה ושומרון. יש רשות פלסטינית שמשלמת כסף לאנשים לצאת מתוך ישובים ולתפוס שטחי C רק כדי לצמצם את הריבונות של מדינת ישראל בשטחי C."

מוסי רז (מרצ): "אתה לא תספר לי סיפורי סבתא. אתה עומד על הדוכן ומשקר".

סגן שר הביטחון אלי בן-דהן: "מה אמרת? אני משקר? תתבייש לך. זה לא סגנון."

מוסי רז (מרצ): "אמרו לך דברים."

סגן שר הביטחון אלי בן-דהן: "חבר הכנסת מוסי רז, אתה חבר הכנסת. את הסגנון הזה תשמור במרצ, לא כאן. שמעת?".