קריאה לימין: חבקו את יהודי ארה"בניצן קידר, ניו יורק

קונסול ישראל בניו יורק קורא דווקא לציבור המזוהה עם הימין בישראל, לקבל את יהדות התפוצות על כל גווניה, ולהגביר את הקשר ההדדי.

דיין נפגש עם משלחת ישראלית ביוזמת ארגון 'גשר' ומשרד התפוצות, ושוחח עם חברי המשלחת על חוסר ההבנה של יהדות ארה"ב בישראל ולהיפך.

בראיון לערוץ 7 לאחר המפגש אמר דיין, "אנחנו נמצאים בתקופה לא פשוטה בין יהדות ארה"ב לישראל - ואנחנו צריכים להפנים שאלה נישואים - אין פה אפשרות של גירושים, לא מהצד שלנו ולא מהצד שלהם. יכול להיות שאנחנו צריכים הרבה יעוץ זוגי וצריך להתחיל לעשות אותו ביתר שאת".

"הייתי לפני כמה שבועות באירוע בסינסינטי", מספר דיין, "רב קונסרבטיבי תיאר את העלבון שלו מהחלטות שהתקבלו בישראל והייתי יכול להזדהות איתו, אבל באותו רגע הוא אמר שזה 'הקש האחרון'. אמרתי לו שביחסים בין ישראל ליהדות התפוצות אין קש אחרון. כי מה יהיה ביום שאחרי? אם יש משבר אנחנו רק צריכים לעבוד יותר קשה. אנחנו לא מכירים מספיק את יהדות ארה"ב, חיים מסטריאוטיפים".

דיין מוסיף כי "זו חובה יהודית שלנו, ואם אסיר לרגע את כובע הדיפלומט שלי, דווקא כאנשי התנועה הלאומית אנחנו אלו שצריכים לרצות לחבק את יהודי ארה"ב ואת כל יהודי התפוצות. ללמוד עליהם, להתעניין בהם וזה הדבר המרכזי. אם זה יקרה אנחנו נפתור הרבה בעיות מאליהן".

"אני מעביר את המידע ומקבלי ההחלטות מקבלים החלטות. אני בטוח שהדברים שלי זוכים לאוזן קשבת. אבל עם כל הכבוד, למרות האינטרס שיש לי להפריז בחשיבותו של שגריר - שגרירים ודיפלומטים בדרך כלל רק מייצגים מדיניות ולא קובעים אותה וגם לא צריכים להתיימר לקבוע מדיניות".