שוברים שתיקה
שוברים שתיקהPhoto by Tomer Neuberg/Flash90

המשנה לפרקליט המדינה (תפקידים מיוחדים) החליטה על דעת פרקליט המדינה, לגנוז את תיק החקירה בעניינו של סגן (במיל') דין יששכרוף, דובר שוברים שתיקה.

החקירה נפתחה לאחר שיששכרוף סיפר בסרטון שפרסם כיצד הכה פלסטיני במהלך שירותו הצבאי בחברון. שרת המשפטים איילת שקד ביקשה מפרקליט המדינה שי ניצן לפתוח בחקירה, ממנה עלה כי הדברים אשר תוארו על יששכרוף, לא אירעו כלל.

במכתב סגירת התיק נאמר כי "במסגרת החקירה, נחקר החשוד, נגבו הודעות מהמ"פ של החשוד בתקופה הרלוונטית, ונאספו חומרי חקירה שונים. ממכלול הראיות עלה כי האירוע שתואר על ידי החשוד מתאים לאירוע אחד בלבד, שבמסגרתו נעצר פלסטינאי בשם חסן ג'ולאני (להלן: ג'ולאני), בפברואר 2014.

"בחקירתו לא הכחיש החשוד את הדברים אשר נאמרו על ידו, והוסיף פרטים אודות מועד התרחשות האירוע המדובר ונסיבותיו. החשוד אף ציין כי 'הייתי חייב להפעיל כוח כדי לעצור אותו' וכי לא היה אפשר לאזוק את הפלסטינאי ללא שימוש בכוח.

''בהודעתו, אישר ג'ולאני כי נעצר לאחר שיידה אבנים לעבר החיילים, כפי שתיאר החשוד. אלא שג'ולאני הכחיש כי מעצרו לווה באלימות כלשהי מצד החיילים, חוץ משימוש בכוח לצורך איזוקו, פעולה אשר נדרשה נוכח התנגדותו לאיזוק. ג'ולאני טען כי לא הוכה, לא נחבל, לא דימם, לא הסתחרר ולא התעלף.

''מחומרי החקירה המצויים בתיק שנפתח נגדו בעקבות המעצר, לא עולה כל אינדיקציה לתלונה של ג'ולאני בדבר שימוש בכוח נגדו, ואין תיעוד לחבלות כלשהן על גופו, אשר לו אותרו, היו מחויבות ברישום עפ"י הנהלים. גרסתו של ג'ולאני באשר למהלך האירוע, עולה בקנה אחד עם גרסת מפקד הפלוגה של החשוד אשר היה במקום, ואשר מתאר את נסיבות המעצר, באופן זהה לאלה שמתאר ג'ולאני".

בפרקליטות סיכמו, "מכל האמור לעיל, עולה באופן ברור, כי גרסת החשוד לפיה הכה את ג'ולאני עד ש"דימם והתעלף", נסתרת ע"י ג'ולאני עצמו, על ידי מפקדו של החשוד וכן על ידי חומרי חקירה נוספים המצויים בתיק. מחומר החקירה ומהעדויות עולה אפוא כי מדובר בטענה שקרית, ומשכך הוחלט לסגור את התיק שנפתח נגדו, בחשד לשימוש באלימות קשה ובלתי מוצדקת, בעילת חוסר אשמה.

לסיכום, מהראיות עולה כי החשוד בחר מטעמיו, להעצים סיטואציה של שימוש בכוח שהיה כדין, אשר אף 'נפגע העבירה' הלכאורי עצמו, לא ראה אותה כבלתי תקינה, ותיאר שימוש בכוח מצידו, שגלש לאלימות מיותרת ואכזריות. כאמור, הראיות מראות כי הדברים לא אירעו. מכל מקום, הדברים, כאמור, אינם עולים כדי עבירה פלילית, ודין הדברים להתברר בזירה הציבורית".

איילת שקד
איילת שקדצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שרת המשפטים איילת שקד הגיבה על סגירת התיק נגד דין יששכרוף, ואמרה "‏מסתבר שדובר שוברים שתיקה הוא שקרן שמכפיש את מדינת ישראל בעולם. כל הכבוד לחבריו לפלוגה שלא נשארו אדישים ולא היו מוכנים להבליג על השקרים שלו. טוב שיצאה האמת לאור על הארגון הזה שעושה קופה על חשבון לוחמי צה"ל ואזרחי ישראל".

מארגון ''עד כאן'' שהגיש את התלונה נגד דובר ''שוברים שתיקה'', נמסר בתגובה כי "מדינת ישראל נחשפה פעם נוספת למטרה האמתית של שוברים שתיקה והיא יצירת דה לגיטימציה לצה"ל ולמדינת ישראל. העדות השקרית שמסר יששכרוף חושפת את אופן הפעולה של אנשי שוברים שתיקה - שקרים במקום אמת.

''כנראה שבמאבק לסיום הנוכחות הישראלית ביו"ש הכל כשר, גם שקרים. כפי שחשפנו בעבר והובהר גם היום - הארגון הזה מתמחה בפרסום שקרים ודמיונות על חיילי צה"ל שמגנים על כולנו", הוסיפו בארגון.