מסע כומתה בגדוד קרקל
מסע כומתה בגדוד קרקלצילום: דובר צה"ל

פעילי ארגון ״אחים לנשק״ יצאו השבוע למבצע הסברה נגד גיוס לוחמות לצה״ל.

הפעילים חילקו עשרות אלפי עותקים של עלון מידע בעשרות תיכונים ברחבי הארץ, בו מוצגות הסכנות שטמונות בגיוס נשים למערך הלוחם של צה״ל, היחלשות החוסן הלאומי והביטחוני של צה״ל והבעיות הבריאותיות החמורות שנשים לוחמות עומדות בפניהן במהלך שירותן בשירות קרבי.

צביקה הראל, איש ארגון "אחים לנשק", מספר לערוץ 7 כי "הארגון שלנו מורכב מקצינים ומפקדים במיל' עד תתי אלופים שמתנגדים לשילוב נשים בתפקידי לחימה. רואים כאן בעצם מגמה שמובלת על ידי היוהל"ן להרחיב את מספר הלוחמות. עד לפני כמה שנים היו כ-500 לוחמות בצה"ל ועכשיו יש 2,700. זאת מהפכה שמתרחשת לנגד עינינו".

מבצע הסברה נגד הגדודים המעורבים
מבצע הסברה נגד הגדודים המעורביםצילום: יח''צ אחים לנשק

"אנחנו מראים את הנתונים על אחוזי הפציעות כדי שכל תלמידה שרוצה להיות לוחמת תדע מראש לאן היא הולכת ותחליט", מסביר הראל.

לדבריו מדובר במאבק חוצה מגזרים נגד שירות נשים בקרבי, "יש לנו קצינים מכל העדות והמגזרים, כולם אנשים שאכפת להם, אנשים שעושים מאה ימי מילואים בשנה. אנחנו נאבקים בכל החזיתות כולל בזירה הפוליטית והציבורית, כי אם הדרג הצבאי לא יעצור את זה אז יש דרגים של מקבלי החלטות מחוץ לצבא כמו בוועדת חוץ וביטחון שיכולים לבחון את הנושא ולאט לאט הדברים אכן מחלחלים.

''נכון שמי שפותח את הנושא הזה חוטף מכל כיוון אבל בסוף אנחנו מוכנים לחטוף למען ביטחון המדינה וצה"ל. יוהל"ן מובילה כאן אג'נדה מסוכנת וצה"ל הוא לא מקום לקדם אג'נדות חברתיות אלא מקום לנצח במלחמה", מדגיש הראל.

הוא מזכיר כי בשל הפציעות המרובות בקרב לוחמות, צה''ל הוריד את רף הדרישות מהלוחמות. "בגדודים המעורבים הורידו את רף הבוחן מסלול ואת מספר המחסניות לנשיאה כדי להקל על הלוחמות. בנות צריכות לדעת שיש הרבה תפקידים טובים ומשמעותיים אבל שדה הקרב אינו מקום לבנות".