מיכאל לוי
מיכאל לויצילום: פלאש 90

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, בני שגיא, הרשיע הבוקר (ראשון) את מיכאל לוי בהריגתו של שי שירזי ז"ל ובעבירה של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות.

לאחר ההרשעה גזר השופט על לוי 24 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי, פיצוי של 50 אלף ש"ח למשפחת המנוח ופיצוי של 3000 ש"ח לקורבן העבירה הנוסף.

על פי כתב האישום המתוקן, בו הודה הנאשם במסגרת הסדר טיעון, בין לוי לשירזי היתה קיימת היכרות מוקדמת.

במועד שאינו ידוע במדויק, פרץ סכסוך בין לוי לשירזי, בין היתר על רקע חובות של לוי כלפי שירזי או מי מטעמו. בעקבות הסכסוך, גמלה בלבו של לוי החלטה לירות בשירזי באקדח.

ב- 7 במאי אשתקד הצליח לוי לאתר את שירזי בשעה שנסע עם חברתו ברכבו של אדם אחר, בשעה שעצרו ברמזור אדום בכניסה לשכונת המשתלה.

לוי הגיע עם האופנוע מימין לרכב, עצר בצמוד לרכב בסמוך למושב הנוסע וירה באמצעות האקדח, דרך החלון, שמונה יריות לעבר פלג גופו העליון של שירזי. ארבעה קליעים פגעו בשירזי וקליע נוסף פגע ברגלו של הנהג.

מיד לאחר מכן, נמלט לוי מהמקום בנסיעה מהירה לכיוון רחוב בני אפרים, נטש את האופנוע, הטמין את האקדח בסמוך לאופנוע באזור מכוסה בצמחיה ונמלט מהמקום. שירזי ביקש מהנהג, בכוחותיו האחרונים, להזמין אמבולנס ואיבד את הכרתו.

אזרחים בעלי הכשרה רפואית המתגוררים בסמוך ושמעו את הירי, הגיעו במהרה, מצאו את שירזי ללא נשימה וללא דופק וביצעו בו עיסוי לב והנשמה. כוחות מד"א שהגיעו למקום, ביצעו בו הנשמה ופעולות נוספות. שירזי פונה לבית החולים איכילוב תוך החייאה, והגיע לבית החולים ללא סימני חיים. בהמשך, נקבע מותו.

בפרקליטות ציינו כי בין השיקולים להגעה להסדר טיעון היו קושי ראייתי מסוים שעלה במהלך ניהול התיק והליך גישור ממושך, במהלכו ביהמ"ש בחן אף הוא את הנושא הראייתי.

עוד ציינו בפרקליטות כי העונש המוסכם הינו עונש גבוה וראוי בנסיבות העניין וכי משפחת המנוח לא הביעה התנגדותה להסדר.