תמיר בלאט במדי הנבחרת. ייעדר
תמיר בלאט במדי הנבחרת. ייעדרצילום: אתר פיב"א

יומיים בלבד לפני שהוא פותח רשמית את קדנציית האימון שלו בנבחרת ישראל, ערך היום (ראשון) מאמן נבחרת הכדורסל של ישראל החדש, עודד קטש, שינויים בסגל השחקנים אותם זימן לצמד משחקי המוקדמות הקרובים.

כזכור, רק ביום חמישי האחרון פרסם המאמן הלאומי החדש את סגל 14 השחקנים שיעמדו לרשותו בצמד משחקי מוקדמות אליפות העולם שיחלו בסוף השבוע הקרוב. קמפיין המוקדמות שיחל ביום שישי הקרוב בשעה 14:00 באולם הדרייב-אין שבתל אביב מול נבחרת אסטוניה ימשיך ביום שני שאחריו למשחק חוץ קשה מול נבחרת יוון, וכעת נראה כי צמד המשחקים הללו יהיה קשה עוד יותר.

לאחר שנאלץ להזמין סגל שחקנים ללא שלושה משחקני מכבי ת"א, שניים מהם ששוחררו בשל משחק יורוליג מקביל של הצהובים מול ברצלונה ואחד נוסף שפצוע באפו, ושחקן נוסף של הפועל ירושלים ששוחרר לאור בקשתו, כעת חוטף מאמן הנבחרת החדש מכה נוספת עם פציעתם של שניים מכוכבי הנבחרת העתידיים - צמד שחקני הפועל חולון, תמיר בלאט וג'ו אלכסנדר.

חולון שסובלת בעונות האחרונות ממכת פציעות הזויה, איבדה אתמול בניצחון על מכבי אשדוד את בלאט שככל הנראה קרע את הרצועות בברכו בתוך ההארכה, וכן את אלכסנדר שנפצע בקרסולו. היעדרותם של השניים הכריחה את קטש לבצע שינוי בסגל השחקנים, שכן זה נותר ללא רכזים טבעיים בכושר משחק וכן גבוה נוסף שיהיה חסר.

בחסרונם של השניים, זימן קטש את הגארדים אבי בן שימול ממכבי ראשון לציון ותום מעיין, ואילו את מקומו של אלכסנדר שגם כך נחשב על תקן מתאזרח, ימלא ריצ'ארד האואל שחקנה של האלופה מירושלים, שיהיה למתאזרח היחידי בשני משחקי המוקדמות הראשונים.

הסגל המלא לאחר השינויים: ריצ'רד האוול, בר טימור, עידן זלמנסון, שון דאוסון, אבי בן שימול, תום מעיין, חואקין שוכמן, בן אלטיט, עוז בלייזר, רפי מנקו, תומר גינת, גל מקל, יפתח זיו וג'ייק כהן.

כזכור, מהבית הישראלי, בו נמצאות נבחרות אסטוניה, יוון ובריטניה יעלו שלוש הקבוצות שתסיימנה במקומות הראשונים תמשכנה לשלב הבתים השני של המוקדמות.