הפגנות החרדים במאה שערים
הפגנות החרדים במאה שעריםצילום: שלומי כהן

ועדת השרים לחקיקה דחתה היום (ראשון) את הצעת החוק, אותה הגישו כל חברי סיעת 'יש עתיד', להחמרת הענישה לתוקפי חיילים.

זאת, על אף שמדובר בהצעת חוק שמטרתה להגן על חיילי צה"ל, ועל אף שאין כל דרישה לתקציב עבור יישומה.

יוזם ההצעה, ח"כ יואל רזבוזוב, תקף את שרי הממשלה על החלטתם, ואמר כי היא לא פחות ממחדל ביטחוני: "זו בושה שממשלה שבראשה עומד מי שקורא לעצמו 'מר ביטחון' מפקירים את חיילי צה"ל בתוך גבולות מדינת ישראל".

לדבריו, "במקום שחיילי צה"ל ילכו בגאווה ובראש מורם, ישנם חיילים שחוזרים הביתה לחופשה בחרדה ובסתר – מחשש שייפגעו בהם. התופעה הפסולה הזו, של חיילים שמותקפים בידי אזרחי המדינה חייבת להיפסק. לכן זה עצוב כל כך שממשלת ישראל לא עושה דבר בשביל זה, ולא העבירה את החוק הזה".

יו"ר מפלגת 'יש עתיד' יאיר לפיד, יצא בחריפות נגד החלטת הממשלה לדחות את החוק ואמר: "חיילי צה״ל מגנים עלינו, אבל ממשלת ישראל לא מגינה על חיילי צה״ל. יותר חשוב לנתניהו האינטרסים הפוליטיים שלו מול החרדים מאשר להתייצב לצד החיילים שלנו. החיילים החרדים הם גיבורים. במשך כל השבוע הם מגנים על המולדת ואז באים הביתה ומותקפים באלימות. לא יכול להיות שמדינת ישראל לא תגן עליהם רק כי הממשלה הזו עסוקה בלהיצמד לכיסא. אני דוחה בבוז את החלטת ועדת השרים לחקיקה. אנחנו נעלה את הצעת החוק להגנת החיילים להצבעה במליאת הכנסת. אני קורא לכל מי שנשארה בו טיפת כבוד לחיילי צה"ל להתייצב יחד אתנו ולהצביע בעדה".

כזכור, לפי ההצעה אותה הגישו כל חברי סיעת 'יש עתיד', רף הענישה של תוקפי החיילים יעלה לעד עשר שנות מאסר. ההצעה קובעת כי עבירת "תקיפת חייל" תוחרג מעבירת התקיפה הקבועה בחוק העונשין. כך ייקבע מדרג ענישה של עד שבע שנות מאסר למי שיתקוף חייל צה"ל, אך תקיפה בנסיבות מחמירות – שבמסגרתה התוקף מתכוון להכשיל את החייל בתפקידו או מבצע את התקיפה באמצעות נשק חם או קר או כאשר התקיפה בוצעה על ידי יותר משני אנשים – תגרור לפי ההצעה עונש של עד עשר שנות מאסר.