ד"ר נעם חרץ
ד"ר נעם חרץצילום: המשפחה

פעם בשבוע אני מגיע לקומה ה-16 בבניין העיר בירושלים לפגישה עם הדיאטנית הקבועה שלי גנסיה פווה שמסייעת לי להתמודד עם תאוות האכילה בעולם.

בפעם הראשונה שהגעתי למקום הופתעתי מהעומס הגדול בחדר ההמתנה. לא, הם לא צריכים דיאטה, הם רק מחכים לד"ר נעם חרץ, תושב אפרת, שמקבל חולים בחדר הסמוך.

"למה הוא כזה מבוקש? אין עוד רופאים בישראל?", אני שואל את הדיאטנית והיא משיבה, "ממש לא, ד"ר נעם חרץ הוא מהרופאים הבודדים בישראל שמבינים בתחום מאוד מסויים -ראומטולוגי - אבחון וטיפול במחלות הקשורות במפרקים".

מאות חולים ראיתי במו עיני בשנה האחרונה שחרו לפתחו, לא וויתרו על פגישה או שיחת עידוד.

גנסיה פווה, שכאמור קיבלה לקוחות בחדר הסמוך לו, סיפרה "נעם היה רופא מיוחד, היה אנושי שהתעניין בחיי היום יום של המטופלים שלו - נתן לכל מטופל יחס אישי והרגשה טובה. היה לו לב ענק. לא התחשבן עם אף אחד כל רצונו היה להיטיב עם החולה ולהקל עליו".

לפני 19 ימים נדם ליבו באופן פתאומי והותיר אחריו לא רק את משפחתו המפוארת, את אשתו חווה, את אימו, את ילדיו ונכדיו אלא גם שורה ארוכה של מטופלים יתומים.

חלק מהמטופלים הגיבו בתדהמה ברשת, "אני בהלם, כל גופי רועד…לחשוב שלא אראה את החיוך של האדם הנאצל, האמפתיה, האכפתיות….כל כך היה לך כואב בשבילי … קשה למצוא רופאים כמוך. כ"כ כאב לו שאנשים מחכים בתור והוא כעס על עצמו שהוא לא עומד בזמנים. תודה לד' שנתן לי את הזכות להכירו ולקבל את טיפולו המסור, הוא יחסר לי".