אלאור אזריה
אלאור אזריהPhoto by Avshalom Sasoni/POOL

משפחתו של החייל אלאור אזריה הגיבה הערב (ראשון) בצער להחלטת נשיא המדינה ראובן ריבלין לדחות את בקשת החנינה שהגיש.

״קיבלנו באכזבה ובצער את החלטת הנשיא ריבלין. הנשיא יכול היה לשים קץ למסע ייסורים נוראי שעוברת המשפחה, לשים סוף לויכוח שקורע את העם ולסיים את מאסרו המיותר של אלאור שלנו", אמרה המשפחה.

בני המשפחה משוכנעים כי היה מקום למידה רבה יותר של חמלה, ומזכירים כי אלאור הוא ''לוחם מצטיין שפעל מול מחבל שבא לרצוח לוחמים ואזרחים בחברון".

המשפחה גם זועמת על כך שאביו של אלאור, צ'רלי, שמע על החלטת הנשיא באמצעות כלי התקשורת כשהוא ממתין בבית חולים לבדיקת MRI, בעקבות הידרדרות במצבו הרפואי.

"בשל האירוע ותוצאותיו צ'רלי לקה באירוע מוחי לפני כמה חודשים ובאחרונה חלה שוב הרעה במצבו. מצער שבבית הנשיא העדיפו להוציא הודעה לתקשורת עוד לפני שטרחו לפחות לעדכן את ההורים", נמסר מהמשפחה.

''המשפחה תמשיך לפעול על מנת להביא לשחרורו של אלאור מהכלא בנחישות ומאוכזבת מאוד מחוסר הרגישות של הנשיא״, הבהירו קרוביו של אלאור.

אלאור אזריה הגיע לכלא הצבאי בצריפין

החלטתו של הנשיא ריבלין לדחות את בקשת החנינה של אלאור אזריה, גררה תגובות מימין ומשמאל.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר "אני מוקיר ומעריך את נשיא המדינה, אך מביע צער על החלטתו לדחות את בקשת החנינה של החייל אלאור אזריה''. לדברי ליברמן ''לנשיא ריבלין הייתה הזדמנות לשים קץ לפרשה זו אשר טלטלה את החברה הישראלית.

"מעבר למחיר האישי ששילמו החייל ומשפחתו, סברתי ועודני סבור כי במקרה ייחודי זה היה מקום לשקול גם את האינטרס הציבורי, את הצורך באיחוי הקרעים בחברה ואת השפעת האירוע והמשפט על חיילי צה"ל ועל הנוער העומד בפני גיוס. גם בשעה זו, אל לנו לשכוח שמדובר בחייל מצטיין ובמחבל שבא להרוג", הוסיף השר.

שרת התרבות והספורט מירי רגב אמרה כי "לנשיא המדינה היתה הזדמנות לממש את התכלית הראויה ביותר של מוסד החנינה. מצער מאוד שהנשיא ריבלין נכנע ללחצים פסולים ובחר גם הוא להפקיר את אלאור".

לדבריה, "מוסד החנינה נועד בדיוק למקרים כאלה - להשלים את הפער בין הדין הרשמי לבין תחושת הצדק ורחשי הלב של הציבור הרחב.

"לנשיא היתה הזדמנות להעביר מסר לחיילים שגם אם הם טועים, הם ישפטו במישור המשמעתי אבל הם לא יופקרו. אלאור לא צריך לשבת אפילו יום נוסף אחד בכלא. אמרתי בתחילת הדרך ואומר שוב: כל הסאגה הזו אמורה היתה להתנהל בהליך משמעתי בצבא ולא במישור הפלילי. חבל מאוד שהנשיא לא סיים את הסאגה הזו היום", הוסיפה השרה רגב.

שר החינוך נפתלי בנט, יו"ר מפלגת הבית היהודי, שוחח עם אמו של אזריה, אושרה, ואמר לה "אני מצר על ההחלטה שלא לחון את אלאור. תמסרי גם לאלאור וגם לצ'ארלי את אהבתי.

''אין לנו מדינה אחרת, ואסור לנו להתייאש. עכשיו צריך להסתכל קדימה. חייבים להרים את הראש ולהיות חזקים", הדגיש בנט.