אנטוני סקרמוצ'י: "מדינת ישראל היא נס, צריך להגן עליה"

אנתוני סקרמוצ'י, ששימש כמנהל התקשורת של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, נאם הערב (שני) בוועידת ערוץ 7 לחיזוק יחסי ישראל וארצות הברית שהתקיימה בירושלים.

"אני בן למשפחה שהיגרה מאיטליה, אבל בשכונה שבה התגוררה המשפחה שלי היתה קהילה יהודית גדולה מאוד, ואני אציין שכשמתבוננים על התרבות היהודית מבחוץ, זו תרבות יפה ואתם צריכים להתגאות בה", אמר סקרמוצ'י, שהודה למארגני הוועידה על כך שהזמינו אותו. "העובדה שהזמנתם אותי לכאן וקיבלתם את פניי היא כבוד גדול".

"בפעם הראשונה שביקרתי בישראל הייתי בן 21. כל מה שהיה לי זה תרמיל על הגב ולא היה לי מושג מה אני עושה. הייתי בעין גדי והסתובבתי בים המלח ונסעתי באוטובוסים לכל מקום. הייתי עם ארבעה חברים ופעם אחת הזמנו מונית שתיקח אותנו מקהיר דרך חצי האי סיני ועד מעבר רפיח, וכמובן שזה היה יום שישי בלילה, ומעבר הגבול היה סגור.

''זה היה בשנת 1985, והחייל הישראלי שעמד שם אמר לנו שאסור לנו לעמוד ליד השער ולחכות שהמעבר ייפתח, כך שהיינו צריכים לישון במדבר. זו היתה הפעם הראשונה שלי בישראל", סיפר.

"אני אוהב את ישראל בגלל מה שאמר דוד בן גוריון על הארץ הזאת. הוא אמר ש'בישראל, כדי להיות ריאליסט אתה חייב להאמין בניסים'. והעובדה שאני כאן הערב היא נס מבחינתי. ארץ ישראל נחשבה לנס במהלך כל ההיסטוריה שלה, עצם קיומה כמדינה מתרחש נגד כל הסיכויים. סיפור הישרדותה של ישראל כמדינה הוא סיפור שאף תסריטאי הוליוודי לא יוכל אי פעם לכתוב.

אנתוני סקרמוצ'י ב"יד ושם"

''זה נחשב לפשוט מופרך מדי, שקומץ אנשים, פחות מאשר מספר האנשים שחיים במדינת ניו ג'רזי, יוכל לבנות גן עדן באקלים הצחיח ביותר בעולם - זה באמת נס. אנשים באו לכאן כדי שיוכלו לחיות כיהודים וללמוד תורה, ולא להיות מיעוט נרדף.

"אני חייב לספר לכם שהייתי ביד ושם היום, והתרגשתי מאוד מהמעמד. מי שאוהב חירות ואוהב את קדושתו של האדם, לא יכול ללכת במסדרונות המוזיאון הזה ולא להתרגש עד דמעות מהזוועה שהתרחשה בשואה", הוסיף סקרמוצ'י.

"אני יודע שמדינת ישראל תתקיים לעד, וחשוב שכל מי שמאמין בחירות ובערכים מערביים יגן על מדינת ישראל, משום שאנו יודעים שלהגן על העם היהודי משמעו להגן על כל המיעוטים האחרים בציוויליזציה. אני אומר זאת כגוי וכאדם שהוא ציוני כתוצאה מפילוסופיה אישית, ולא בגלל הדת שלי".