לוחמי גבעתי
לוחמי גבעתיצילום: דובר צה"ל

לוחמי העתיד של חטיבת גבעתי התגייסו הבוקר (שלישי) לצה''ל.

כל לוחם שסיים את ההכשרה בבסיס האימונים של החטיבה הסגולה, שירותו הצבאי יהיה מחולק לשניים: תעסוקה מבצעית ואימון. בכל כמה חודשים הסטטוס של הלוחמים משתנה.

בחודשי האימון מתרגלת החטיבה פעילות מבצעית מרמת הפלוגה ועד רמת החטיבה. אלו חודשים אינטנסיביים של למידה, פעילות גופנית, ירי ועוד.

הלוחמים מתרגלים את שיטות הלחימה הייחודיות לחטיבה ומתנסים במצבי לחימה מדומים כדי להיות מוכנים וטובים יותר בעת הצורך.

חודשי התעסוקה המבצעית הם חודשים בהם גדודי החטיבה שומרים על הביטחון באזור מסויים במדינת ישראל. בחודשים אלו, החיילים צריכים להיות עירנים למתרחש בגזרה עליה הם שומרים- ומבצעים שמירות, סיורים בקרב הגבול או בתוך היישובים הצמודים לגבול, עורכים אימונים בשיתוף המועצות האזוריות ועוד.

צילום: דובר צה"ל

בחודשים האחרונים נמצאת חטיבת גבעתי בתעסוקה מבצעית באיזור יהודה ושומרון. הלוחמים שומרים על ביטחון התושבים יומם ולילה.

חיילי החטיבה החליטו לתעד את תקופת התעסוקה המבצעית שלהם באמצעות צילומים רבים וייחודיים שמתארים את עבודתם לשמירת מדינת ישראל ככלל ותושבי יהודה ושומרון בפרט.

היום, כאמור, מתגייסים לוחמי העתיד של חטיבת גבעתי, והם מגיעים לחטיבה לוחמת, מבצעית ומשפחתית.

סא"ל עברי אלבז, מפקד גדס"ר גבעתי, סיפר לערוץ 7 על תקופת הגדוד בתעסוקה מבצעית בחטמ"ר מנשה: "אנחנו נמצאים בתקופת תעסוקה מבצעית משמעותית במיוחד, בגזרה מאתגרת ונפיצה.

''השגרה המבצעית שלנו כוללת סיורים, פעילויות, מעצרים וכל משימה שגרתית מסייעת למטרה הכוללת, שהיא הגנה על התושבים. אנו פועלים בכל יום ובכל לילה, במטרה לעמוד במשימה המבצעית. העשייה כאן משמעותית כי אנחנו יודעים שבכל רגע נתון אנו עוסקים בהגנה על התושבים", ציין.