סרן נאור שם טוב
סרן נאור שם טובצילום: דובר צה"ל

מתגייסי מחזור נובמבר 17 של חטיבת הצנחנים שלום.

קוראים לי נאור שם טוב ואני מפקד פלוגה של גדוד 202 בסיס האימונים וההכשרה של החטיבה.

ברצוני לספר לכם כמה מילים על עלינו הצנחנים-

חטיבת הצנחנים היא חטיבה ייחודית, חטיבה הנושאת על גבה עבר מפואר ומורשת היסטורית שהשפיע רבות על עיצוב דמותה של מדינת ישראל.

דורות רבים של לוחמים, מכלל גדודי החטיבה לקחו חלק פעיל ומכריע במלחמות ישראל לאורך השנים. חלקם לצערנו הרב גם הקריבו את חייהם למען העם, המולדת וחירות ישראל.

חטיבת הצנחנים הינה חטיבה מובילה, חדשנית ויצירתית. השירות בחטיבה הוא אמנם לא פשוט אך מאוד משמעותי ומספק. השגרה היום יומית משלבת תחושת מצויינות, חתירה למגע ושאיפה לשיפור מתמיד. אבל מה שבאמת מרגישים בחטיבה זה האנשים- איכותי אנושית. האנשים האלו שאני מדבר עליהם יהיו החברים שלכם ומפקדים שלכם.

מאז היותי נער צעיר בן 16, כחניך בפנימיה הצבאית לפיקוד בחיפה, חלמתי להתגייס לחטיבה האדומה, להשיג במאמץ רב את הכומתה האדומה, לבצע קורס צניחה ולהכיר חברים שילוו אותי כל החיים.

חברים זכרו, להיות צנחן זו לא חובה, זוהי זכות גדולה!

כל אחד מבין הלוחמים בחטיבה נבחר בקפידה מבין רבים המתמודדים על מקום בין שורות אנשינו. רק הטובים ביותר, שבליבם חרוטים ערכי התרומה וההתנדבות זוכים להתחיל במסע הייחודי בדרך להיות לוחם צנחן.

על מנת להיות צנחן עליך לעבור הכשרה לא פשוטה, ארוכה ובעיקר שונה במאפייניה מכל חטיבה אחרת.

תידרש לשאת מסעות כבדים, ללכת מרחקים ארוכים, לעבור בהצלחה את קורס הצניחה ובמקביל להתמודד עם אתגרים מנטליים מורכבים. תתמודדו בתנאי שטח ותוכשרו להשתמש בטכניקות הקרביות ובתורת הלחימה הייחודית של חטיבת הצנחנים.

מחר תצטרפו להיות פרק נוסף בשרשרת ארוכת השנים של משפחת הצנחנים, תעברו הכשרה בה תכירו חברים שיעברו איתכם חוויות בלתי נשכחות ושכבר בתוך ימים בודדים תהפכו לחברי אמת.

תבצעו יחד מסעות, מטווחים, משימות מאתגרות ועוד דברים רבים. אתם תלמדו לא מעט על עצמכם, תבחנו את הגבולות שלכם וכל יום תשברו שיא חדש עד למימוש העצמי שלכם. תלמדו הרבה ובעיקר תחושו את אחוות הלוחמים האדירה שקיימת במשפחה שלנו.

רגע לפני שאתם עומדים להיות חלק בלתי נפרד מהמשפחה הגדולה הזו יש לזכור שלהיות לוחם בצנחנים טומן בחובו מחויביות גדולות - טומן בחובו אחריות גדולה.

אחריות השוזרת את אנשי הפלמ״ח וצנחני היישוב, את הצונחים במתלה במבצע קדש, את לוחמי ארץ המרדפים ומשחררי ירושלים, את הבולמים בקרב ״ואדי מבעוק״ במלחמת יום הכיפורים ואת הלוחמים בעומק שטח האוייב באדמת לבנון.

לוחם בצנחנים הוא לוחם החותר לניצחון, למצוינות ולמקצועיות. הוא לוחם המנצח בכל מפגש עם האויב. צנחן הוא לוחם ערכי שזוכר את משפטו של חיים חפר, שהחלק החשוב ביותר בכל כלי נשק הוא הנצרה!

לוחם בצנחנים הוא אתה.

אנחנו, המפקדים, מחכים לכם, מחבקים אתכם ומאחלים לכם הצלחה רבה