התחזקות לחרדים. וינה, בירת אוסטריה
התחזקות לחרדים. וינה, בירת אוסטריהצילום: ISTOCK

היסטוריה בווינה. לראשונה מאז קמה הקהילה היהודית בווינה, הצליחו הקהילות החרדיות לקבל חמשה מושבים במועצת הקהילה היהודית בווינה, זאת לעומת שלושה בבחירות הקודמות שנערכו לפני חמש שנים.

מועצת הקהילה היהודית בווינה מתנהלת כמעט כפי שהתנהלה לפני השואה ומשמשת למעשה זרוע של הממשל לכל ענייני היהודים, החל מתקציבים ממשלתיים למוסדות החינוך והדת, ועד לאחריות על מיסים ועל נושאי רווחה.

לקהילה היהודית סמכויות רבות והיא מתנהלת כמו עיריה בפני עצמה, עם נשיא וחברי מועצה, שנבחרים מדי חמש שנים בבחירות רגילות עם מפלגות ומנדטים, קואליציה ואופוזיציה, כשמידי שבוע נערכות ישיבות מועצה בהן מתקבלות החלטות המשפיעות על חיי יהודי העיר.

על קולותיהם של הציבור החרדי בעיר התמודדו שתי מפלגות, רשימת 'הקהילה', ורשימת 'קהל ישראל'. במשך כל התקופה האחרונה נערכו מאמצים מרובים מצד שתי המפלגות לשכנע כמה שיותר מצביעים לתת את קולם למפלגות החרדיות, כדי להגדיל משמעותית את כוחו של הציבור החרדי בווינה, ובכך להמשיך את התנופה הגדולה והמשגשגת שהחלה בשנים האחרונות ברחוב החרדי המקומי.

השבוע הסתיימו הבחירות לקהילה היהודית שנמשכו שלושה ימים, ולראשונה מאז קמה הקהילה היהודית אחרי השואה, זכה הציבור החרדי בחמשה מושבים, לעומת שלושה מושבים בבחירות הקודמות.