ורד אדרי: המחבל דלק אחרי

מחבל קטין, שביצע את הפיגוע בחודש ספטמבר בתחנת האוטובוס בצומת החרסינה, סמוך לקריית ארבע נדון ל-58 ימי מאסר וארבעה חודשי מאסר על תנאי, כך נחשף הערב בחדשות 2.

המחבל שוחרר שלאחר זמן קצר כל כל, מאחר שבזמן ביצוע הפיגוע הוא היה בן פחות מ-14 שנים.

על פי הדיווח, העונש הקצר כל כך נובע מהוראה בעייתית המצויה בחקיקה הצבאית ביהודה ושומרון בנוגע לקטינים שלא מלאו להם 14 שנה.

על פי הוראת החוק, לא ניתן לשלוח מחבל שלא מלאו לו 14 שנה למאסר שחורג מ-6 חודשים, וזאת ללא קשר לשאלה מה העבירה שביצע.

את הלקונה זיהו עורכי הדין של המחלקה האזרחית בארגון "חוננו" בעת שליוו את ורד אדרי, תושבת היישוב בית חגי, אשר הותקפה בפיגוע.

"בעת שעמדתי בתחנה הגיע ערבי שחצה את הכביש לעברנו ועורר את חשדי כי מדובר במחבל. אמרתי את תחושתי לנוסעים נוספים שעמדו לידי ואחת הבנות הלכה לעבר עמדת חיילים בקרבת מקום לקרוא להם." סיפרה אדרי את שעברה.

"עוד בטרם הספיקו לקרוא לחיילים התקרב המחבל לעברי כאשר המחבל מסתיר בידו חפץ. הבנתי שמדובר במחבל והחלתי לצעוק. המחבל קפא לרגע שלף סכין והחל לרדוף אחרי האנשים נפוצו לכל עבר אך המחבל דלק אחרי. ברחתי בכל כוחי עד שנחסמתי בגדר תיל שנועד במקורו למנוע פיגועים. באותו רגע שלא היה לי לאן לברוח חשתי שזה סופי. ואז שמעתי ירייה לרגע חשבתי שהמחבל ירה עלי הסתובבתי אחורה וראיתי שהמחבל נפל על הרצפה סמוך אלי. המחבל נורה ע"י חייל שרץ לכיווננו", תיארה אדרי את שעברה.

עו"ד חיים בלייכר דורש שינוי

עו"ד חיים בלייכר, שייצג את אדרי מטעם הארגון, שיגר מכתב דחוף לשרת המשפטים איילת שקד, בו הוא מפציר בה לפעול על מנת לתקן את הלאקונה באופן דחוף "מבדיקה שערכתי מתברר שהמחבל שוחרר בעסקת טיעון של 58 ימי מאסר בפועל. ו-4 חודשים על תנאי. ההסבר לדבר נעוץ בכך שלפי התחיקה הצבאית הקיימת ביהודה ושומרון העונש המירבי שניתן להשית על מחבלים מגיל 12 עד גיל 14 הינה חצי שנה מאסר. דהיינו נער ערבי שטרם מלאו לו 14 שנה גם אם יאחוז בקלצ'ניקוב וירה למוות בעשרות יהודים, לאחר חצי שנה ישתחרר לביתו "לאחר כבוד"." נכתב.