הטקס בהיכל הזיכרון
הטקס בהיכל הזיכרוןצילום: אליהו אבניאל

במלאת 35 שנים לאסונות צור בלבנון נערך טקס אזכרה ממלכתי לנופלים.

האירוע התקיים בהיכל הזיכרון בהר הרצל, וזהו הטקס ההנצחה הראשון לאסונות צור הנערך במעמד רשמי שכזה.

ב-11 בנובמבר 1982 התפוצץ וקרס בניין הממשל הצבאי בעיר צור שבלבנון. בפיצוץ נהרגו 76 חיילים, אנשי מג''ב ושב''כ ונפצעו עשרות. שנה לאחר מכן, ב-4 בנובמבר, התפוצץ שוב בניין הממשל הצבאי בצור, בפיצוץ נהרגו 28 חיילים ואנשי כוחות הביטחון.

הטקס התקיים במעמד שר התקשורת איוב קרא השר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי, סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן, מזכיר הממשלה צחי ברוורמן, חברי הכנסת, מפקד הגיס המטכ''לי האלוף יוסי בכר, מפקד מג''ב ניצב יעקב שבתאי, נציגי שב''כ, מג''ב, המשפחות השכולות, חברים לנשק, פצועי האסונות וניצולים.

הטקס נערך על-ידי משרד הביטחון וביוזמתם של בני הדור השני לחללי האסון וניצוליו: ליאור ביטון, אודליה אלבו-שוייצר ויעקב שטרן.

השר קרא אמר בטקס כי "לאחר 35 שנה אנו עומדים היום כאן כדי להעלות את זכרם של חללי אסון צור לדפי ההיסטוריה של מדינת ישראל. טקס אזכרה זה מהווה נדבך מרכזי בהנצחה של הנופלים והוקרה לניצולים. זה ביטוי לחוב המוסרי של ישראל כלפי אלה שנתנו את חייהם למען ביטחוננו".

סגן השר הרב בן דהן אמר כי "מלחמת לבנון הרחיקה את אש"ף ואת כוחות הטרור מגבולה הצפוני של מדינת ישראל במשך שנים, הקרבתם של קורבנות אסון צור היה כחלק ממערכה זו והיום אנחנו מוקירים את הקרבתם ואת תרומתם לביטחונה של המדינה".